Rocío Carrasco ja ha fet dues col·laboracions com a "defensora de l'audiència" a Sálvame. La cosa no li està anant bé a Telecinco. Óscar Cornejo, productor català de Lá Fábrica de la tele, es temia que, ara que ha recuperat un programa més cada dia, Sálvame Tomate, pel fracàs d'El precio justo, es faria (més) d'or.
Com que Antena 3 estrenava un culebrot turc a l'hora de Sálvame Naranja, va decidir contraatacar amb un fitxatge que consideraven estrella: Rocío Carrasco. I l'estrella s'ha estavellat.
El dimecres del debut va passar desapercebuda per als espectadors. La seva franja de Sálvame va fer un 17,5%. El dia abans sense ella van fer més: un 18%. Fonts de la cadena han confessat a la revista Semana "Creíamos que tendríamos picos de audiencia y esperábamos que los días en los que Rocío estuviera en plató se reflejaran en las cifras. No está siendo así y eso preocupa". Rocío no causa ni fred ni calor.
El primer símptoma que la cosa no anava com esperaven als despatxos de Telecinco és el que han fet com sempre que un programa fracassa: el canvien de dia. La segona col·laboració de la filla de la Jurado a Sálvame ja va anar els dimarts. Resultat del canvi de dia? Va ser pitjor: un 16,9%. Sense ella, el dia abans van fer més, un 17,6%.
Ni el canvi d'imatge de Rociíto, que va abandonar el pentinat excessiu del primer dia per un més convencional, no va servir de res. El problema no era la trena. Ni l'absurd filtre que feia la imatge més borrosa. Per sort han abandonat aquella boira, com de posar una mitja a la càmera. Creien que veure-hi pitjor faria més audiència.
Això és el que es veu de la seva presència a la secció anomenada 'Hable con ella'. Una figura que al programa ja han exercit María Teresa Campos o Kiko Matamoros: donar pas a trucades gravades dels espectadors criticant el programa o els tertulians.
Els agrada fer veure que és la defensora de l'audiència qui escolta els milers de trucades i en selecciona les millors, però és evident que és fals. Tota la feina la fa la redacció i Rocío, com la Campos o Matamoros, només van i donen pas. Una feina fàcil i, ara ja se sap que molt ben pagada.
El salari de Rocíito per anar un dia a la setmana a Telecinco a no fer res i empitjorant l'audiència és exorbitant. Segons publica La Razón Rocíito cobra 12 mil euros mensuals. L'import per cada secció que fa són entre 2500 i 3000 euros diaris. Uns diners que no estan donant bons resultats.
Kiko Matamoros, enemic de Rociíto, ho ha aprofitat per explicar-ho amb una metàfora: "La gente ya no se come este caramelo". Rociíto els ha interessat quan ha venut la seva vida. Quan ven la dels altres és com quan presentava el seu anterior programa de la productora, Hable con ellas: que l'espectador no sent ni fred ni calor.
Telecinco preocupada, Rociíto forrada i l'audiència és la que mana.