Un any més, la presentació de la nova temporada de TV3 queda marcada com el punt perfecte per a la reunió de rostres coneguts de l'àmbit de l'audiovisual català. No hi faltava ningú, però la presència d'una presentadora ha acaparat bona part de —per no dir tota— l'atenció pel simbolisme de la seva reaparició més enllà de l'aposta pels nous formats de la corporació. Xantal Llavina tornava a escena després d'una etapa veritablement dura en què ha hagut de lidiar amb un càncer de mama que li varen diagnosticar el passat mes de desembre. La comunicadora, que podria haver romàs en segon pla durant l'esdeveniment presentat per l'Elisenda Carod, ha acabat sent una de les protagonistes de l'acte fruit de l'estima que els seus companys de professió li professen. 

A les xarxes socials, ella mateixa ha compartit un carrusel d'imatges poc després que acabés la ronda de preguntes de la premsa. "Tornar a veure els meus companys de TV3 i Catalunya Ràdio. Bons moments! Presentació nova temporada! Comencem!", escrivia per acompanyar unes instantànies en què apareix irremeiablement feliç per poder tornar a la feina després de superar la malaltia i juntament amb l'Helena Garcia Melero, l'Albert Om, l'Òscar Fernández i altres cares conegudes de la casa. La fi d'un període fosc i una tornada a un plató on també es trobava en Quim Masferrer, la seva exparella i pare de la seva filla. Ambdós han protagonitzat un tendríssim moment arran que el presentador d'El foraster l'esmentés en la seva intervenció per davant dels detalls de la nova temporada del seu programa.

El petó de Quim Masferrer i Xantal Llavina davant les càmeres que emociona

EN Blau publicava en exclusiva el passat mes de novembre que una de les parelles més estimades per l'audiència i els companys de professió, havia posat fi a la seva relació. Mai no s'havien casat, però en Quim Masferrer i la Xantal Llavina decidien trencar el seu compromís com a parella sense oblidar la seva filla en comú, la petita Xantal. Tot això succeïa poc abans que Llavina fes pública la seva nova realitat. A Twitter, escrivia: "M'ha tocat, com moltes dones que malauradament el pateixen. Tinc càncer de mama. Ho explico perquè el tractament que he de fer per superar-lo requereix 6 mesos de quimioteràpia, que avui he començat, una operació i radioteràpia i hauré de deixar de presentar durant uns mesos el Revolució 4.0 a TV3 i Catalunya Ràdio que tant estimo". Un alt en el camí per curar-se i un procés de tractament que ha compartit en els seus perfils durant els mesos posteriors.

Amb una fotografia davant de la catedral de Barcelona, el passat 3 d'agost era el dia en què anunciava que ja no tenia càncer. "El més important de la nostra vida. El més imprescindible. Molta salut a tots i totes! Gràcies a tothom de cor! Vivim intensament", redactava a les xarxes. Menys d'un mes després, la informadora ha pogut reincorporar-se al món laboral per seguir amb aquesta feina seva que tant li agrada, que tan bé fa i que tant fa gaudir a l'audiència. Jordi Borda, el director de Catalunya Ràdio, ha fet que el Plató 1 dels estudis de Sant Joan Despí es fongués en un aclaparador aplaudiment dirigit a ella per celebrar la seva tornada i la seva recuperació. Una línia que ha seguit, també, la seva exparella. Quan a en Quim Masferrer li preguntaven per la novena temporada del seu exitós format, ell aprofitava per interpel·lar Llavina. "Ets molt valenta, Xantal", ha dit.

quim masferrer elisenda carod carlos baglietto
quim masferrer carlos baglietto
Quim Masferrer a la presentació de la nova temporada de TV3. / Carlos Baglietto

Les paraules de Masferrer han commogut, i mentre els presents aplaudien el missatge, la mare de la seva filla s'ha aixecat de la cadira per donar-li una abraçada. Una mostra d'amor, respecte i agraïment pel suport que ha suposat per a ella durant aquest tràngol. Però, la cosa no ha quedat en això. Agafats de les mans, i per a sorpresa de tothom, els presentadors es fonien en un delicat petó davant de tothom

xantal llavina quim masferrer peto carlos baglietto
El petó entre Quim Masferrer i Xantal Llavina. / Carlos Baglietto.

Separats, però ben avinguts. Innegable que s'estimen per damunt de tot.