En el món de la tele i la ràdio, de tant en tant ens topem amb comunicadors que a banda de fer molt bé la seva feina davant càmeres o micros, tenen la sana virtut de dir sempre el que els hi surt del monyo. Gent que es mulla, a risc que li ploguin crítiques. I una d'aquestes persones és el còmic i presentador Quique Peinado. Amb la ironia per bandera, desgrana la societat que l'envolta. I ho fa sense por al què diran. A Zapeando o al programa Buenismo Bien, de la Cadena SER, o, pels amants de l'NBA, a Movistar+. Parla sense embuts del que li passa pel cap. Des de la monarquia espanyola fins a les patates braves. Dels Borbons va dir "Hay una serie de gente que le interesa que la monarquía siga porque instaura la desigualdad. La hace oficial. Como la hace oficial, es mucho más factible que la gente no reaccione a otras desigualdades".
I de les braves?: que "Voy a decir una cosa altamente impopular y que puede polarizar aún más esta red social. En Barcelona hacen mejor las patatas bravas que en Madrid"... Ja es poden imaginar com es va incendiar la xarxa amb aquesta afirmació contundent. Ara ha tornat a esvalotar el personal amb un dubte gastronòmic. Ell mateix avisa que "Vamos a abrir un melón importante que hará que Twitter se caiga". I s'adreça especialment a les "Gentes de Catalunya". Per preguntar què?: "¿No creéis que, a lo mejor, cuando ponéis un bocata habría que preguntar si se quiere el pan con tomate y no darlo por supuesto? Dejo esta reflexión para que todos avancemos juntos en esto"... El tomàquet que s'ha format a Twitter ha estat considerable.
Deixem de banda les consideracions de bon gust del fons de la qüestió. Hauria de ser una aberració fer entrepans sense tomàquet ni oli. Punt. De fet, hauria d'estar prohibit per llei menjar dos trossos de pa secot, amb alguna cosa dins, sense aquesta invenció celestial que és sucar el pa amb un bon tomàquet i posar-hi un rajolinet d'oli i una mica de sal. Més enllà, però, d'això, hi ha la pregunta de Peinado. Especialment, el detall que posa en l'equació d'haver de preguntar al client, quan en un bar de Catalunya es fa un entrepà, si el vol amb tomàquet o no. De seguida, allau de respostes que es poden resumir en una idea: tothom li deixa clar a Peinado que aquí els entrepans es fan així, i a qui no li agradi, que s'hi posi fulles.
Vamos a abrir un melón importante que hará que Twitter se caiga.
— Quique Peinado (@quiquepeinado) February 19, 2023
Gentes de Catalunya. ¿No creéis que, a lo mejor, cuando ponéis un bocata habría que preguntar si se quiere el pan con tomate y no darlo por supuesto?
Dejo esta reflexión para que todos avancemos juntos en esto.
Claro que sí, amigo, todos sabemos q los catalanes cuando hacemos bocatas tenemos q hacerlos a la manera española, porque hacerlos a la catalana es pura desfachatez nacionalista. Ni que fueramos ingleses, alemanes o vietnamitas para hacerlos como nos da la gana. Aquí hay tomate. https://t.co/PWvpda8yKq
— Ernest Cauhé (@ernestcauhe) February 19, 2023
A tu edad, deberías saber cómo funciona esto...pan con tomate = Catalunya
— pues eso (@tintxugallo) February 19, 2023
No crees que si estás en Cataluña deberías ser tú el que lo pida sin tomate? Tienes todo el derecho a morir atragantado con una pelota de pan.
— Era Una Persona Normal (@Eraunapersona) February 19, 2023
Eso ni se pregunta, ni se cuestiona. Los bocatas aquí son así.
— Tinet Rubira (@tinetr) February 19, 2023
Si yo puedo pedir el cafè con leche sin lactosa, tu puedes pedir el bocadillo sin vida. Nadie te va a impedir comer serrín.
— Toni Florido (@toni_florido) February 19, 2023
Diossss, Quique, qué diusss??? Nunca, mai, never, jamais sin tomàquet. Pero tú de qué vas? Qué quieres, cargarte toda una civilización??
— Llum barrera (@Llumbarrera) February 19, 2023
Clar home, ara preguntarem d'on es la persona abans de servir un entrepà, au vinga
— Alana 🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅🏅 (@apufffffffff) February 19, 2023
No sé, pero alguien capaz de zamparse un bocata de calamares a palo seco merece todo mi apoyo y admiración…
— Carles Torras (@carlestorras) February 19, 2023
El periodista Carles Torras obre un altre meló, posant damunt la taula el bocata calamares secot típic de Madrid, sense tomàquet, of course. Una qüestió on Peinado també s'ha pronunciat, generant encara més debat i trepitjant ulls de pol dels seus veïns madrilenys, en assegurar, clar i català, que "Las bravas se hacen mejor en Barcelona que en Madrid y el bocadillo de calamares está sobrevaloradísimo".
Y ya con esto cierro:
— Quique Peinado (@quiquepeinado) February 19, 2023
Las bravas se hacen mejor en Barcelona que en Madrid y el bocadillo de calamares está sobrevaloradísimo.
Agur. Cierro Twitter.
Aquí hay tomate.