Un dels còmics i presentadors que paga molt la pena seguir de les televisions espanyoles és, sens dubte, Quique Peinado. Les seves anàlisis acostumen a ser precises, pertinents i encertadíssimes, i no només en els diferents programes on col·labora, sinó també a les seves imprescindibles xarxes socials. Amb la ironia per bandera, desgrana la societat que l'envolta. I ho fa de manera brillant. A Zapeando o al programa Buenismo Bien, de la Cadena SER, o, pels amants de l'NBA, a Movistar+.
Peinado pentina sovint la classe política o la monarquia espanyola. Meravellós va ser quan va dir a la ràdio que "si existe la monarquía, digamos que la desigualdad está institucionalizada. Hay unos señores que se basan en la desigualdad y es el jefe del Estado. Si en algún momento desaparece la monarquía puede ser que el pueblo, de manera consciente o inconscientemente pueda decir: 'oye, pues igual que este era un privilegiado, resulta que este también, y este...'. Y entonces a lo mejor vamos a tender a saltar un poquito la movida. Entonces yo creo que por eso hay algunos poderes que quieren mantener la monarquía. No porque les parezca que hacen un bien al país. No porque crean que el rey de ahora es válido. Hay una serie de gente que le interesa que la monarquía siga porque instaura la desigualdad. La hace oficial. Como la hace oficial, es mucho más factible que la gente no reaccione a otras desigualdades"... Impecable:
A @QuiquePeinado no le queda ni un jardín en el que meterse: cerramos la temporada con su opinión sobre la monarquía.
— Buenismo Bien (@BuenismoBien) July 20, 2020
👉 https://t.co/sBmT8zdWuD pic.twitter.com/O6u366h0ZB
Quan Quique Peinado es posa profund, l'encerta. I quan es posa més frívol, també. El presentador madrileny acaba d'encendre un debat a xarxes amb una afirmació que no ha deixat indiferent ningú. Ja se sap que la rivalitat històrica entre Barcelona i Madrid no té només a veure amb els seus principals equips de futbol. Una rivalitat que ve de lluny, augmentada pel fet de ser Catalunya la capital catalana i Madrid l'espanyola. Però ara Peinado defuig qüestions polítiques i se centra en què li diu el seu estómac i el seu cervell quan menja un plat tan típic a tot el territori com són... les patates braves.
Peinado ja comença avisant: "Voy a decir una cosa altamente impopular y que puede polarizar aún más esta red social". I deixa anar la bomba: "En Barcelona hacen mejor las patatas bravas que en Madrid". Bum. Subscrivim les paraules de Peinado. Els que alguna vegada han anat al Tomás de Sarrià, a La Taverna del Clínic, a Sant Antoni Gloriós, al Vivanda, al Senyor Vermut de l'Eixample, a la Fábrica Moritz, a La Esquinica de Nou Barris o, a judici de qui escriu, els que més d'una vegada hem tastat les meravelloses braves d'El Raconet Charrúa del barri del Guinardó, en donem fe.
Però evidentment, té més valor venint d'un madrileny de socarrel com Peinado. Que ho digui ell és que va a missa. En zero coma s'ha encès un debat a una xarxa més esvalotada que de costum, que s'hi ha abonat a dir-hi la seva:
Voy a decir una cosa altamente impopular y que puede polarizar aún más esta red social:
— Quique Peinado (@quiquepeinado) September 29, 2022
En Barcelona hacen mejor las patatas bravas que en Madrid.
Pues yo, como madrileño e hijo adoptivo de Catalunya, debo decirte que estoy de acuerdo.
— Ricky García (@rickygarciatv) September 29, 2022
En Barcelona llaman brava a tomate con alioli. Está bueno, no lo vamos a negar, porque el alioli de por allí está buenísimo.
— Adrián R. Carrera (@arcarrera12) September 29, 2022
Lo que en Madrid no saben hacer tampoco son las patatas con alioli, ¿En serio patata cocida fría con ese pegote?
Y aunque no os lo creáis, existen más ciudades donde hacen buenas bravas. Alicante, por ejemplo (no todo va a ser Madrid y Barcelona como siempre). La cuestión es: ¿a taquitos o finas y crujientes?
— Alberto Gomis (@AlbertoGomis) September 29, 2022
Es una realidad incómoda a la que hay que sumar que solo un guiri es capaz de comerse un bocadillo de calamares.
— Jorge Caprile © 🌈 🔻 🌱 🐾 (@jorgecaprile) September 29, 2022
Yo no conozco a ni un madrileño que haya tomado uno
Jajajaja qué provocador eres!!! Seguro, seguro, que hacen mejor el pan con tomate. Lo otro habrá que verlo!
— marisa kohan (@kohanm) September 29, 2022
Ya, pero en Madrid hay los mejores chiringuitos de playa….como te has quedado?
— Noguer@s (@jordinogueras61) September 29, 2022
Si me hubieras dicho la ensaladilla rusa, tendríamos un problema. Pero las patatas bravas hace tiempo que se desvirtuaron en Madrid, es cierto.
— ThingsChanged (@ThingsChanged1) September 29, 2022
A Barcelona hi ha una ruta de les braves amb un munt de restaurants, moderns i clàssics, que és increïble.
— El Quijote de Barna (@ElQuijoteDeBCN) September 29, 2022
I perquè no ens hem posat encara a popularitzar els entrepans de calamars, que a la que ens hi posem... que tremolin els bocata calamares.