Queda justament un mes per poder viure la gran final d'Eurovisió 2024, amb Nebulossa com a representants, sembla que el públic cada vegada s'enganxa més a les cançons i icones que participen en el Benidorm Fest. D'ençà que el fenomen de Chanel arribava a Turín, cada any el festival de preselecció dels nostres representants té més bona rebuda. Però el camí per escollir la millor proposta no ha estat sempre tan fàcil i públic. Abans els eurofans no tenien ni vot ni paraula en l'elecció de la candidatura, diguem que la delegació espanyola del festival era més fosca, o així ho han descrit alguns. Portar l'etiqueta de representant d'Eurovisió comportava estar sota el manament de l'organització, si pensàvem que l'opinió del públic no importava, resulta, doncs, que la de l'artista protagonista tampoc.
Espanya no ha acabat de triomfar mai dintre del festival, ja sigui per qüestions polítiques, per la competència o per un fracàs constant en les propostes, però mai encaixàvem. Doncs bé, entre la infinita llista d'artistes i cançons que no han passat de la vintena posició, us refresquem la memòria si no us recordàveu d'aquella noia vestida amb una camiseta de brillantors, un recollit i un ball de peus al son de 'Yay Yay Yay' Ens referim a Barei, la candidata d'Eurovisió l'any 2016 a l'escenari d'Estocolmo va aconseguir la 22a posició amb un total de 77 punts. Aleshores, una posició que tothom expectava, portava una cançó pop ballable amb una coreografia més o menys contagiosa i visual, però com era d'esperar no va encaixar entre el públic europeu i, siguem sincers, entre els espanyols tampoc va acabar de convèncer mai. Tota aquesta teoria podria caure a trossos després que l'artista hagi destapat la part més fosca de l'organització.
Des de la seva actuació a Estocolmo quasi que no l'havíem vista, el seu record s'havia quedat tancat en un baül, però ella ha continuat treballant de la música o almenys ho ha intentat. Barei s'agafava amb força a l'oportunitat de representar a Espanya a Eurovisió, es pensava que era la carta d'or per deixar anar la seva creativitat artística i crear l'espectacle que sempre havia tingut al cap, el que no s'esperava és que el camí fins a l'escenari fos d'allò més complicat. L'exrepresentant del festival s'asseia al PopTalk pòdcast, ha parlat de l'experiència, més ben dit a dir fàstics d'aquesta. Resulta que després de batallar-se amb l'organitzador per aconseguir 'la mítica caiguda' i apagar les llums, no van arribar mai a enviar les directrius de realització.
"Llego el primer día, supuestamente después de enviarlo todo, me metía en la sala de la visualización y decía, es que no hay nada de lo que hemos dicho, y tengo cinco minutos para arreglar esto, y tengo toda la prensa esperándome en una rueda de prensa en que tenía a Federico pegado aquí. No se apagó la luz cuando se tenía que apagar, cuando miraba a la cámara de frente que era para hacer un plano cercano se encendía la otra luz" Molt fort, les indicacions de l'artista sobre l'espectacle no van arribar mai, entraven per una oïda i sortien per una altra, donava igual el que digués, i per això inclús va amenaçar en abandonar la candidatura. "Dije me voy, me da igual el contrato lo veremos con abogados. Al cabo de media hora me llama y me dice, vale,vale que sí Barei, que te puedes caer tal..."
"¿Y que haces? Pues dices, haremos algunos cambios tal, estoy contenta, ha salido bien, pero por dentro queriendo gritar, llorar, cagarme en su puta madre o sea imagínate" L'experiència de l'artista madrilenya ensorra per complet a Federico Llano i l'antiga delegació espanyola que hi havia. La proposta de la madrilenya li queia a trossos, era un ninot de l'espectacle. Say Yay Yay tenia una posada en escena bastant mediocre, Barei no ho perdona i els eurofans encara sentencien l'experiència del 2016.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!