TV3 avança amb pas ferm a ser la cadena més vista l'octubre. Una feina col·lectiva però que se sustenta sobretot en dues potes: els Telenotícies i el prime time. A deu dies que s'acabi el mes, és la cadena líder amb un 13,3% de share. Va bé.
Però la programació té forats negres i aquesta setmana s'ha notat especialment el més greu: les 3 hores del migdia del programa Planta baixa que produeix Ricard Ustrell. Un espai que ha caigut a una xifra inèdita a TV3: un fluix 6,1%. Perd cada dia a Catalunya contra El programa de Ana Rosa i sovint perd contra Al rojo vivo. Qui està en números vermells és Ustrell: 26 mil espectadors a tota Catalunya.
El programa de TV3 perd contra tots: Ana Rosa 16,1%, Ya es mediodía 14,4%, Karlos Arguiñano 14,3%, Al rojo vivo 11,6% i Susanna Griso 8,7%. La bona notícia per Planta baixa és que 6,1% és el terra, no poden baixar més. La dolenta és que la resta de la setmana segueixen perdent i no són ni segona opció.
Ustrell és l'únic de TV3 que segueix dividint el programa en dues parts i aconsegueix dos fiascos: la ironia de titular dues hores com a PB: Prèvia (sic) i l'absurd de fer dues parts i que les dues perdin contra la competència.
Ustrell es temia que la temporada seria dura i va fer fora alguns dels reporters per apostar més per la crònica negra de successos. Però lluitar contra Ana Rosa Quintana amb les seves armes és una mala estratègia. AR és millor.
Ara el problema és que Ustrell també perd cada dia contra programes menors com el de Sonsóles Ónega o el d'Arguiñano. Planta baixa posa el copyright a la 1 del migdia i fa veure que a la 1:05 comença un altre programa, com si això li solucionés res. A Espanya ja només ho fa Alfons Arús però a ell sí li funciona.
La pèrdua d'audiència és prèvia al canvi de presentadors. També passava amb Ustrell en pantalla. Ara són Xavier Rossinyol i Maiol Roger els divendres els que donen la cara mentre el presentador habitual segueix de baixa de paternitat, que legalment és de 4 mesos. Si tot segueix el seu curs, Ustrell tornarà al febrer. El problema, però, ve de lluny, des de l'estrena de la 3a temporada al setembre.
Els motius d'aquesta pèrdua de confiança són molts, diversos i alguns subjectius. Tots es redueixen a un: el programa agrada menys que els que emeten a la seva hora les cadenes espanyoles.
Tot es mou té un problema similar però no és de productora externa. El fa TV3 amb el que té, sense haver-lo d'externalitzar i pagar 3,3 milions extra, despeses tècniques a part.
Entre les fotos promocionals del Planta baixa de TV3 hi ha la d'Ustrell en soledat carregant un cabàs pels passadissos de TV3. La foto de l'ou serà pel que costa pagar-lo.