Fa molt temps que Rihanna és més que una cantant. Es va convertir en una magnat i ara està en la llista de les artistes més riques del món. Res no és casualitat, ja que hi ha dos 'incidents' en què ha estat involucrada de manera indirecta. Va posar en alerta certes empreses del sector de la moda. Et comptem. El primer cas és el de Puma, la marca esportiva estava fent els tràmits pertinents per registrar un model d'esportives el 2016. Tanmateix, Rihanna havia posat amb les esmentades sabatilles el 2014, la qual cosa suposa un període de temps que supera els dotze mesos que permeten les lleis europees per tramitar un registre. Aquest és un cas que porta valorant-se des de fa anys, fins i tot el 2022 l'Oficina Europea de Propietat Intel·lectual (EUIPO en anglès) va reiterar la negativa al registre. I és que s'al·lega que l'haver fet públic el producte anul·la l'element nou.

La foto publicada a les seves xarxes correspon al dia en què es va anunciar la col·laboració entre l'artista i Puma, així que era intencional l'ús del calçat i és irreversible l'efecte que va causar. Perquè en ser una figura pública mundialment coneguda, desperta l'interès de fanàtics i d'altres firmes del medi. Tanmateix, pot ser que el gegant alemany estigui planejant interposar un recurs. Més si es considera que aquesta acció els va fer perdre un mercat important i segurament milions de dòlars d'inversió. En això es pot donar la mà amb Victoria's Secret, que també va perdre molt a causa de l'artista.

Victoria's Secret després de la incursió de Rihanna al sector de llenceria

L'únic referent global en matèria de desfilada de llenceria durant molts anys va ser Victoria's Secret. Aquesta casa de llenceria dominava l'imaginari col·lectiu femení de la roba interior, amb imatges d''àngels' en peces sensuals i sofisticades, presentades a través d'extraordinàries siluetes. És indiscutible el pes de la firma i una reputació que té molta història, per la qual cosa estan disposats a reprendre el Victoria's Secret Fashion Show. Estem davant del ressorgiment de la mediàtica desfilada.

Això després d'un gran revés per una crisi d'imatge molt greu. Provocat, entre tantes coses, pel concepte de models que apareixien en les desfilades i les campanyes, una visió perpètua que va ser assenyalada com discriminatòria. Així que aquest any el pla és reprendre la passarel·la, aquesta vegada atenent la comanda del públic, amb noves incorporacions. Està en joc la nostàlgia, i el discurs de pluralitat els ajuda a reprendre la seva posició al mercat.

Tanmateix, caldria destacar que el debut de Rihanna al món de la llenceria va suposar un abans i un després. El càsting de la desfilada de Savage X Fenty, la seva marca, va ser una lliçó de genuïna diversitat i inclusió. A les seves campanyes de màrqueting preval la sensació de normalització corporal. No només en termes de cossos, sinó també racials i en siluetes. Dones reals, una cosa que va posar en gran desavantatge a la cadena minorista (fundada el 1977) i va acabar d'impossibilitar el seu xou, minimitzant la seva credibilitat i valor. De manera indirecta, Rihanna resulta un perill per als seus competidors. Quina serà la seva pròxima gran gesta comercial? Estem atents.