Sorpresa al món de la moda! Victoria's Secret, la icònica però trontollosa marca de llenceria, ha pres una decisió que ningú no va veure venir: han fitxat Hillary Super, ex CEO de Savage X Fenty, la marca revolucionària de Rihanna. El motiu? La desesperació per recuperar la seva antiga glòria, després d'anys de controvèrsies, demandes i una ferotge competència. Aquest moviment estratègic sembla marcar el final d'una era i el començament d'una altra. Però serà suficient per salvar Victoria's Secret de la seva caiguda lliure?
Victoria's Secret ha estat en picada des de fa diversos anys. El que alguna vegada va ser l'emblema de la "fantasia" femenina, amb els seus àngels desfilant en extravagants i delicades peces de llenceria, ha passat a ser un símbol del que està malament en la indústria de la moda. Acusacions de misogínia, estàndards de bellesa irreals i falta d'inclusió van portar a la marca a enfrontar una sèrie de problemes financers i d'imatge. Al març, les seves accions es van desplomar després de no assolir les metes de vendes, afectades per la creixent demanda de diversitat i autenticitat al sector.
La competència no ha estat amable amb Victoria's Secret. Marques com 'Savage X Fenty' de Rihanna i 'Skims' de Kim Kardashian han conquerit el mercat amb propostes més inclusives i fresques, fent caure les barreres que Victoria's Secret es negava a trencar. Tanmateix, en un moviment inesperat, impulsat per les pèrdues milionàries i l'amenaça de fallida, la reconeguda marca ha anunciat que Hillary Super, que va ser clau en l'èxit de 'Savage X Fenty', serà la seva nova CEO a partir del 9 de setembre. És aquest un moviment estratègic brillant o un últim esforç desesperat per mantenir-se a la superfície?
Hillary Super: La dona que podria canviar les regles del joc
Hillary Super no és una desconeguda al món de la moda. Abans de treballar amb Rihanna a 'Savage X Fenty', va ser directora executiva d''Anthropologie Group', una marca pertanyent a 'Urban Outfitters'. La seva habilitat per connectar amb les necessitats del públic i transformar empreses en declivi en històries d'èxit és impressionant, però no serà tasca fàcil ressuscitar a una marca que durant anys va ignorar les demandes del món modern.
Super té una gran responsabilitat sobre les seves espatlles. No només ha de revertir els errors comesos pel seu predecessor, Martin Waters, sinó també desfer de la imatge arcaica i sexista que Ed Razek, exexecutiu de Victoria's Secret, va ajudar a consolidar. Les seves infames declaracions, on va afirmar que ningú no vol veure models de talla gran o transgènere en les desfilades de la marca, van danyar profundament la reputació de Victoria's Secret i la van alienar de la nova generació de consumidors.
Pot Victoria's Secret renéixer de les cendres?
Ara, amb Hillary Super al comandament, s'espera un canvi radical en l'estratègia de Victoria's Secret. Els experts ja anticipen que la marca començarà a incloure més diversitat en les seves desfilades, abraçant una varietat de tipus de cossos, gèneres i ètnies. Sona familiar? Esclar que sí, perquè és exactament el que Savage X Fenty ha estat fent des del seu llançament el 2018. Rihanna va canviar el joc, i ara Victoria's Secret sembla estar imitant la seva fórmula.