TV3 torna a tenir una 8tv per fer-li ombra. No passava des de les èpoques de la 8tv del Grup Godó, quan Josep Cuní feia 8 al dia que eclipsava el TN de Toni Cruanyes i va arribar a fer 28% de share amb un cara a cara entre Oriol Junqueras i José Manuel García Margallo. Quan la cadena privada va prescindir de Cuní i d'Alfons Arús, va començar la seva decadència i va llanguir fins a morir. Godó va vendre la freqüència i la marca. La nova 8tv, que va començar al setembre, ja té la seva primera victòria. Per primer cop un programa assoleix una audiència sideral, tractant-se de 8tv: un 7,5%. És el programa del Barça, Rondeando, de l'Albert Lesán.
El programa és desacomplexadament culer, sense els peatges de la TV pública i sense el mal gust madridista d'El Chiringuito. No només és líder sobre els altres canals esportius, Esport 3, Mega o Teledeporte, sinó que supera la mateixa TV3 en la seva franja. A mitjanit la cadena pública emet un programa cultural i repeteix el de Xavier Graset: Quan arribin els marcians 6,8% i Més 324 7,5%. 8tv emet les dues parts de Rondeando que superen en espectadors a Graset: 5,3% i 7,5% (mateix share amb menys espectadors). Una xifra mai vista en la nova 8tv.
El programa Onze, la tertúlia nocturna d'Esport 3, ha pres una decisió per competir amb Lesán: repetir el programa de matinada, de quarts d'una a quarts de tres, i també perd: un 1,9%.
AUDIÈNCIES DILLUNS A LA NIT:
Lesán ha aconseguit situar-se en el difícil mapa de les tertúlies culers. Un sector molt competitiu a la nit ja que a banda dels programes de ràdio hi ha quatre tertúlies diàries d'esports a la mateixa hora, a la mitjanit: Rondeando, Onze, El Chiringuito i Estudio Estadio. I fa una audiència rècord amb tertulians com Julio Salinas o Tente Sánchez, dos exjugadors culers. I un fitxatge bomba: François Gallardo que porta exclusives que fan tremolar Pedrerol.
El programa de Lesán ha hagut d'ampliar la seva durada, ja que no s'emet l'espai de Bibiana Ballbé, i s'ha empescat un segon programa, Rondeando: La pròrroga, amb un concurs interactiu que enganxa els espectadors. Per comprendre el descomunal èxit de la tertúlia esportiva de 8tv cal comparar-la amb la mitjana de la cadena, un 0,3%. Encara lluny de fer ombra a TV3 excepte en la franja horària nocturna on per primer cop TV3 és derrotada per 8tv. Fin boom.