Rosa López va protagonitzar el minut més vist de la TV a Espanya. Després de guanyar OT, l'andalusa va quedar setena a Eurovisió i el minut més vist d'aquell Europe's living a celebration va tenir un share sideral: 91,1% i 15,5 milions de teleespectadors un dissabte a la nit mirant la mateixa cadena, TVE. Allà mor Rosa López i se la menja Rosa de España, un nom reservat a les folklòriques històriques com Carmen Sevilla o Lola Flores. López va aprimar-se, es va igualar la dentadura i va vendre discos com donuts, els que ja no menja per mantenir el look que li demanava la discogràfica. Ara només hi ha lloc per una Rosa: Rosalía.

Aquestes són les imatges que la jove ha penjat a instagram, lànguida, fosca i sola. Anuncia que la discogràfica Universal l'ha acomiadat. L'empresa s'ha forrat literalment amb els seus discos des que la va fitxar amb 20 anys a OT. Va arribar a vendre'n mig milió en una setmana, segons dades que recull El País. Als 37 anys la granadina s'ha de reinventar. L'últim gran fenomen de masses que va protagonitzar va ser concursar a Tu cara me suena, de la productora que la va descobrir, Gestmusic. Va passar sense pena ni glòria, no sabia imitar i no va aconseguir guanyar davant un cantant de nova fornada no triunfito: Blas Cantó. Les noves triunfitas arrasen. A youtube Aitana té 58 milions de visionats per 300 mil de l'últim tema de Rosa. La dona no té representant ni parella i informa ella mateixa de la situació professional al seu web.

Rosa López, juliol  2018 (GTRES)

Rosa de España es va menjar Rosa López i ara l'ha vomitat. Torna a ser Rosa i prou i ha perdut molt de pes des del concert de l'estiu. Ara recomença sense el suport d'una multinacional que li tanqui gires, contractes i promoció. 17 anys més tard Rosa ja no és David Bisbal, ni tan sols és Bustamante i corre el risc d'acabar sent Juan Camus.