La Rosalia està vivint una època especialment feliç. I mira que és difícil per a la cantant de Sant Esteve Sesrovires, que als seus 28 anys ha conquerit el món amb el seu art, el seu talent i el seu carisma inigualable. Feliç per diverses raons: triomf indiscutible a la gala dels premis Billboard o a la catifa vermella dels MET a Nova York, èxit personal i sentimental en confirmar la seva relació amorosa amb el cantant de Puerto Rico Rauw Alejandro, i per últim precisament perquè ha fet anys el passat 25 de setembre. No cal dir que ho ha celebrat amb una festassa d'aniversari digna d'una superestrella de la música internacional. Si ja tenia bona estrella, aquest final de mes de setembre la cosa és de bojos.

Si algú pensa que l'impacte de la catalana serà una moda passatgera, està molt equivocat. La Rosalia ha transcendit a la seva repercussió com a artista, i ja és una icona de la moda planetària. Les marques segueixen fent cua picant la seva porta amb insistència, amb l'esperança de convertir-la en l'ambaixadora dels seus productes. Va molt cotitzada, i això li permet escollir les millors propostes i les campanyes més potents. Una garantia d'èxit empresarial de primera categoria. Cada cèntim invertit paga la pena, per visibilitat, vendes i ressò.

Rosalia a la gala dels premis MET / GTRES

Rosalia amb el seu xicot, el cantant Rauw Alejandro / @rosalia.vt

La Rosalia ha celebrat el seu 28è aniversari / @rosalia.vt

La nostra catalana més universal i influent acaba d'afegir al seu portafoli una nova col·laboració de campanetes. L'ha fitxada una marca puntera de maquillatge, i la promoció de la seva nova estrella està a l'altura de la seva importància i de l'abast que signifiquen 17 milions de seguidors a Instagram. El vídeo compartit per la Rosalia és una joia, i ens permet veure-la de forma molt diferent al que ens té acostumats. Sí, no és una frase feta. Té una capacitat innata per sorprendre al personal, i malgrat que la seva exposició pública no fa més que créixer cada minut que passa, mai no en decep ni avorreix. Ni molt menys.

Si consideren que estem exagerant, facin una ullada al que poden trobar al seu compte personal. La posada en escena no pot ser més suggeridora, lluint llenceria sobre un llit mentre pinta els seus llavis. El seu aspecte és gens habitual, amb faccions i trets que no havíem vist al llarg de la seva trajectòria. L'impacte de la publicació és d'aquells que esgarrifen: en poc més de dues hores l'han vist més d'1,2 milions de persones, i ha aconseguit mig milió de 'likes'. Són números de crac absoluta.

La nova campanya publicitària de la Rosalia amb una imatge gens habitual / @rosalia.vt

"Espero que us agradi", li diu humilment als fans. Ha fet curt. La gent ha embogit totalment. Segur, però, que aviat se supera.