Els artistes catalans o que fan gira per Catalunya saben que tenen un peatge a moltes entrevistes, especialment les del diari El Mundo: mullar-se sobre el procés. I la millor intèrpret que ha parit Catalunya musicalment enguany és Rosalía. Els companys de La Llança en van fer un perfil que val la pena recuperar aquí. La cantant de flamenc trap entoma tres preguntes, tres, sobre el procés. Ella, que és de Sant Esteve Sesrovires i tot just ha fet 25 anys, respon com qui se sap a una roda de reconeixement policial.
Tres preguntes com tres bales, pim pam pum: ¿Qué opina del 'procés' en Cataluña y de la independencia? La resposta no és la que vol el periodista del diari unionista i insisteix ¿Entonces del 'procés' y de la independiencia prefiere no hablar? Com que Rosalía no cau en el parany li rerepregunta Pero imagino que tiene una opinión al respecto. Una artista veterana li diria al periodista 'si vols escriu la resposta que estàs esperant pel titular que et sembli prou crítica amb el procés i em deixes tranquil·la'. Recordem quan Lolita va deixar amb un pam de nas a una altra redactora d'El Mundo responent: "Es mentira que el procés haya restado espectadores al teatro en Catalunya. Yo creo todo lo contrario, que la gente consume más cultura y más teatro que nunca".
Rosalía sobre el procés: "Yo soy catalana y a la vez cuando voy al sur me siento de allí. Me preocupa todo lo que pasa a mi alrededor y la política es una parte más, pero a la vez siento que ser músico es muy exigente, me requiere muchas horas y creo que para emitir una opinión sobre un tema tan delicado me gustaría tener más conocimiento. Vivo para la música y mi opinión no tiene más importancia que la de cualquier otro, la verdad". Rosalía només millora aquesta resposta quan canta. Així és ella, Rosalía Vila Tobella. El periodista unionista va pensar "Malamente".