La Rosalía, la cantant catalana dels 18.5 milions de seguidors però que segons Telecinco està acabada i oblidada, ha paralitzat les xarxes socials. Sí, un altre cop. Què estrany. S'acosta el llançament del seu tercer disc, 'Motomami', i l'estratègia de màrqueting segueix complint el seu full de ruta i creant una expectació planetària. Després de fer-nos dentetes amb algunes de les cançons que formen part d'aquest treball tan diferent, ara era el moment de revelar un altre dels secrets més ben guardats: la portada. Una estrena que, com tot el que fa, ha tingut lloc al món virtual. Més d'un s'ha quedat sense alè en veure a la de Sant Esteve Sesrovires en una imatge gràfica realment suggeridora i atrevida. És la Rosalía al 100%.
El disseny respon a dos elements principals: el primer, el casc de motocicleta que li acompanya des de fa temps en la majoria de les seves publicacions, i que és una senya d'identitat d'aquest 'Motomami'. L'única diferència, però, és que de la protecció ara neix una cabellera negra que recorda a les ales d'un àngel. Ara bé, no seria la clàssica representació d'aquests éssers sobrenaturals i relacionats amb la bonhomia; més aviat aquest angelet és més canyero, un àngel negre que va en moto a tota velocitat revolucionant tot al seu pas. I bona part de la culpa d'aquesta revolució la trobem per sota del casc, on vèiem la Rosalía al natural, sense res més que el seu vestit de pell de naixement. El missatge sembla evident: sóc la Rosalia, sense artificis ni edulcorants. Sóc jo. I el que trobareu al disc és exactament això: una artista que despulla la seva ànima i la seva creativitat per continuar creixent, vivint, creant. Espectacular.
La Rosalia cobreix el seu cos estratègicament amb les mans (i les ungles llarguíssimes), no fos cas que els censors col·lapsessin o que els crítics l'acusessin, com fan últimament, de ser una mena d'actriu de continguts per a adults. Tot i que ben pensat segur que tornen a la càrrega, perquè no hi ha pitjor cec que el que no en vol veure més enllà. En tot cas, queda força clar el que li importen aquestes crítiques i les campanyes de tarannà purità: gens ni mica. La figura de l'artista, això sí, presenta dos detalls que no han passat gens desapercebuts per als seus seguidors, que no deixen de comentar la portada a l'univers tuitaire i instagrammer: parlem de dues marques sobre la seva pell. Una és gruixuda i feta amb un bolígraf sobre la fotografia, i que no cal explicar gaire. L'altra, però, es troba uns centímetres a la dreta, i també esta feta de tinta, però d'un altre tipus: parlem d'un tatuatge que hem vist en d'altres ocasions, però que ara llueix molt més per raons òbvies: un portalligues que ha desfermat algunes bromes pujadetes de to. Hi ha una tercera marca, però més evident i llegible: la seva firma, el seu nom, el que coneixen a cada racó del planeta malgrat que li pesi a alguns: Rosalía.
Anècdotes al marge, la reacció dels internautes davant de la portada ha estat a l'altura del seu impacte mediàtic. Les respostes a la catalana s'amunteguen i és gairebé impossible recollir-les totes elles. Ara bé, el comú denominador és l'ovació, l'aplaudiment, l'elogi. La imatge de 'Motomami' no ha decebut, com tampoc els avançaments dels singles que composaran aquest treball, el més experimental de la seva carrera, sense oblidar però el ball, la disbauxa i l'essència de la seva música.
Madre miiiiia aquí tenéis la portada de MOTOMAMI y este viernes adivina k nuevo tema se vieneee ❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥 pic.twitter.com/1pEcmVYKam
— R O S A L Í A (@rosalia) January 31, 2022
Hi ha gustos de tota mena, però la Rosalía ens envia un missatge: al que no li agradi, que s'hi posi fulles. Ella amb les manetes, un casc i un bolígraf ja en té prou. 'Motomami' ja fa gas a fons.