“Tenir fills és perdre qualitat de vida”. Aquesta és la frase que va pronunciar la periodista Samanta Villar el passat gener a la presentació del seu nou llibre Madre hay más que una, i li està sortint cara.
En aquesta ocasió, va dirigir-se a través de Twitter a la marca d’alimentació per a nadons Hero Baby per preguntar-los “per què poseu oli de palma als productes, amb baixa qualitat nutricional i perjudici de l’ambient?”. Abans que la firma respongués, la periodista catalana va penjar una foto d’un dels seus productes, afegint que “cal tenir estómac per posar-hi un 1% de plàtan, 1% de galeta i titllar-lo de ‘producte natural’”.
Hola @HeroBaby Por que metéis aceite de palma en vuestros productos, con la baja calidad nutricional y el perjuicio al ambiente? Gracias
— samantavillar (@samantavillar) 17 de febrer de 2017
@danilorite @HeroBaby hay que tener estomago para meterle un 1% de plátano, 1% galleta y llamarlo producto natural pic.twitter.com/CQvaeNS6av
— samantavillar (@samantavillar) 17 de febrer de 2017
Davant d’això, la marca va preferir no rebatre amb arguments o dades el que havia afirmat la presentadora de 21 días, ni tampoc no va optar per callar, sinó que va voler anar a fer mal -desconeixem si amb o sense èxit- i va recórrer a la frase de Samanta Villar sobre els fills. En un tuit parlant de la periodista en tercera persona -no es van dirigir a ella personalment-, Hero Baby va publicar que “A Samanta Villar, acomodada i famosa, els seus fills li fan ‘perdre qualitat de vida’”. A això, van afegir “Ànims Samanta, els teus fills t’estimaran igual”, adjuntant un vídeo corporatiu on apareixen pares i fills feliçment junts.
A @samantavillar, acomodada y famosa, sus hijos le hacen "perder calidad de vida”. Ánimo Samanta, tus hijos te querrán igual. #EmpiezaLaVida pic.twitter.com/FtZ4qyMiis
— Hero Baby (@HeroBaby) 17 de febrer de 2017
La catalana va respondre, defensant la seva postura. Però no va ser l’única. A qui li ha acabat sortint car el tuit és a Hero Baby, i és que Twitter ha embogit contra la seva resposta a Villar:
@HeroBaby una visión realista de la maternidad no le sirve a tu marca, entiendo. Pero como hater podrías empezar por tus productos.Hay tema
— samantavillar (@samantavillar) 17 de febrer de 2017
@Hero_Spain Oh, una marca comercial atacando a una mujer por una opinión distinta. Suena inteligente.
— Facu Díaz (@FacuDiazT) 19 de febrer de 2017
@Hero_Spain @samantavillar un poco chungo que una marca juzgue unas declariones hasta ese punto, no? Me gustaría saber si leyeron el libro..
— Clara Ávila (@ClaraAvilaC) 19 de febrer de 2017
@HeroBaby la respuesta que habéis dado a @samantavillar es de una bajeza increíble. El comunity master se ha cubierto de gloria. Hasta nunca
— Nacho Grosso (@grosso_nacho) 20 de febrer de 2017
Sobta que encara avui les marques no es pensin dues vegades el que escriuen, quan saben de sobres que en poden sortir ben escaldades.
'Hero Baby' demana disculpes
Després de la polèmica, que aquest dilluns ha acaparat les xarxes i els mitjans de tot l'Estat, Hero Baby ha emès un comunicat on demana disculpes a Villar, a més de mostrar la preocupació per la baixa natalitat espanyola. Així, puntualitzen que la marca no va respondre a la catalana en el primer tuit, sinó que van ser ells que s'hi van dirigir abans.
.@samantavillar Nuestro ánimo nunca fue ofenderte. Te deseamos lo mejor. ¡Felicidades por tu maternidad, Samanta! #empiezalavida pic.twitter.com/GOsJTQBhmD
— Hero Baby (@HeroBaby) 20 de febrer de 2017
La firma ha volgut tancar així la controvèrsia amb la periodista.