L'actor de Vilanova i La Geltrú ("un pueblo de mala muerte", diu rient Sergi López) és proper a les CUP i no amaga el seu independentisme ni a les entrevistes-trampa del diari ultra unionista El Mundo. Sergi López passa per l'adreçador per promocionar pel·li, La inocencia, i el diari ataca per on sap que interessa al seu lector: no el cine sinó Catalunya. I la pregunta és directa ¿Por qué quiere la independencia?

Sergi López no s'empatolla en conceptes econòmics o internacionals: "¿Que por qué quiero la independencia de Catalunya? Porque sí". Podria acabar aquí però s'esplaia i ho millora: "¿Por qué tenemos que justificarnos? A mí no me gustan especialmente las banderas, pero quiero ser independiente para quemar la bandera catalana, para cagarme en La Moreneta y en los símbolos patrios. Y para eso tengo que tener una patria que sienta como mía". Es resumeix en ser lliure.

GTRES

L'actor de 55 anys no amaga la seva decepció amb els polítics: "Había muchas razones para votar "no" a un PSOE que ha respaldado que se meta en prisión a gente por intentar defender sus ideas. No me fío ni de Sánchez ni del sistema. Creo que los ciudadanos hemos sido abandonados por los políticos". També fa bandera de ser de les CUP:  "En la CUP nos mueve un pensamiento más colectivo que individual, más de ayudar a la gente que a las élites que van sobradas. Llevamos toda la vida teniendo que explicar que somos catalanes. Ni mejores ni peores, pero catalanes. Lo que pasa en Cataluña, es que España la trata como si fuera menor de edad."

Sergi Alcàzar

Al final, guanya la bonhomia del millor actor català de la seva generació:  "Podemos seguir siendo amigos aunque no queramos ser compatriotas". No es diu Puig, Casamitjana o Pratdepàdua. Es diu López.