Exactament a la mateixa hora que Pilar Rahola es queixava a TV3 sobre la situació dels presos polítics i el nou govern de Pedro Sánchez, a La Sexta hi apareixia el seu col·lega del tallat party dels dilluns a Can Basté, Xavier Sardà. La Pilar no hi serà demà a RAC1. Se'n va a Sudamèrica a presentar el seu llibre S.O.S. Cristianos. Per tant, no compartiran els habituals estira i arronsa amb Sardà. Ahir Rahola estava amb Rosel i Sardà amb Joan Manuel Serrat. "Sube, que tenemos que hablar de muchas cosas", li deia el periodista des de l'intèrfon.

La Sexta

Pel cantant, la moció de censura exitosa a Rajoy pot canviar les expectatives no només a Espanya, sinó també a Catalunya: "La vía de agua más importante que tiene el barco de España es Catalunya. Estamos en un buen momento para que se reconduzca la situación", deia l'intèrpret de Mediterráneo. "Gobernar no ha gobernado nadie. Era una cuestión de sensibilidades. Primero la dicotomía: ¿referéndum sí, referéndum no? Después: ¿ofensa tuya u ofensa mía?". Intervé Sardà per dir-li que "nosotros somos los malos, no somos buenos catalanes". "Cuando hay extremos, la radicalización es automática", respon Serrat. "El mundo está hecho de grises, no de blancos y negros".

La Sexta

El cantautor es desfà en elogis cap a la madre matria. Catalunya? No, Sudamèrica: "Si España es la madre patria, Sudamérica es mi madre matria. Allí es donde encuentro cobijo, afecto". I quan el col·laborador li pregunta per la llibertat d'expressió que hi ha -o no- a Espanya, amb cantants empresonats, Serrat lamenta que "insistimos poco. 'Oh, la ley Mordaza, la ley Mordaza... ¿Y qué se ha hecho? Hasta que no han salido los viejos y las mujeres a la calle no se ha hecho nada". El noi del Poble-Sec passa llavors a parlar de Sant Joan Despí i de TVE.

La Sexta

 "Habría que hacer un repaso de los medios de comunicación del estado, que están en manos de grupos políticios determinados que ejercen censura. Rompo una lanza por la gente de TVE que ha planteado este problema, pero no es exclusivo de TVE y del PP. También afecta a las demás televisiones públicas y otros partidos". "¿Te refieres a TV3?", li etziba Sardà. "Me refiero a TV3, a la televisión andaluza, la gallega. TV3 la tengo más cerca: critican la pérdida de libertades, que es verdad que se está produciendo, pero al mismo tiempo las practican en primera persona. Espero que el nuevo régimen de Sánchez les haga un lavado de cara y que los medios de comunicación públicos estén en manos de la gente". Pots veure el moment clicant a la foto, a partir del 17'44".

La Sexta

La conversa va provocar un allau de comentaris a la xarxa entre els que, com Sardà deia, els posaven als dos de malos i els que defensaven les seves paraules:

Potser estaria bé que algun dissabte, en lloc de a La Sexta noche, Sardà i Serrat apareguessin asseguts al plató del FAQS a TV3 per dir el que pensen.