Santiago Segura es confon amb Torrente, el seu personatge més popular. La saga de pel·lícules sobre el policia feixista triomfa a les taquilles perquè Espanya se'n riu com si no s'hi veiés reflectida però s'hi veu reflectida. En realitat Torrente són molts, els racistes, corruptes, dropos, homòfobs, masclistes i evidentment anticatalanistes. Sempre hi ha hagut dubtes de quina part de Torrente és autobiogràfica de Segura. Un actor, director i productor que ha estat acusat per exemple de fer despullar actrius en proves de càmera, no donar-los el paper i que aquelles imatges del càsting apareguin després comercialitzades en pàgines porno. Amb aquests antecedents el diari El Mundo, expert en fer que artistes espanyols es pronuncïin contra Catalunya, entrevista Segura per preguntar-li sobre l'amnistia. I esperaven una resposta tipus Torrente "Los catalanes apestan". I no. Segura evita mullar-se però se li acaba escapant que està a favor de l'amnistia.
Aquesta és la de l'entrevista sobre Catalunya: "¿Qué te parece la amnistía? [Risas] Ya estamos. Bueno, yo pregunto y puedes no contestar. Ya, pero como soy complaciente... Lo que me molesta es que haya esta crispación, me parece una pena que se tense tanto la cuerda de la convivencia. Si sabemos que existen las famosas dos Españas, lo único que pido a los políticos es que hagan por facilitar la convivencia para que se quieran un poquito. En Cataluña por supuesto que hay independentistas y pongamos que fueran el 51%. Si gana ese 51% ¿el otro 49% se queda jodido? Y a la inversa, igual. Creo que hay que intentar contentar a todo el mundo de alguna forma, pero sin romper la baraja. ¿Qué solución que contentara a todos crees que tenía este asunto? No lo sé, no soy político, que lo solucionen estos hijos de puta que se dedican a ello como yo me he dedicado toda mi vida a hacer peliculitas e intento hacerlo lo mejor posible. ¿A ti te gusta ver a media España cabreada? Independientemente de cuál sea tu mitad, a nadie le gusta.¿Tú estás cabreado? Estoy deprimido. Me deprime que se llegue a esto. A mí la amnistía en sí no me cabrea tanto como... Joder, macho, ya voy directo al marrón. Te has dado cuenta a mitad de frase, eh. Claro, he pensado: "Ya está este hijo de puta empujándome" [risas]. Pero ya acaba la frase, que dejarla así está feo. ¿Quiero ofender yo a alguien? No, quiero que vean mi peliculita porque van a salir felices. En serio, no me molesta la amnistía, me molesta que me mientan".
Segura té polèmiques com les de Catalunya o com les de fer sortir noies despullades. Ell lamenta quan el van fer despullar a ell. El Mundo l'han deixat en pilotes.
Santiago Segura amb 20 anys menys i sense samarreta: “Me sentí realmente absurdo”
El gener del 1996, un Santiago Segura joveníssim va ser portada de ‘El Dominical’. El director de cinema, que aleshores tenia 30 anys, compartia la fotografia a les seves xarxes socials. I diu que l’experiència no va ser de gaire bon grat. Aquell any, l’artista va ser entrevistat per parlar d’El día de la bestia, la pel·lícula d’Álex de la Iglesia per la qual va guanyar un Goya com a millor actor revelació. Van decidir que a la pàgina frontal hi sortiria ell sense samarreta.
Segura insegur: "El fotógrafo me dijo que me quitara la camisa, que cruzara los brazos y que, por favor, no sonriera. Que era mucho mejor para la foto, que estaba disparando en blanco y negro... yo no estaba para nada convencido pero mi inexperiencia me hizo hacerle caso en todo. Cuando me vi en esa portada me sentí realmente absurdo. Desde entonces no he hecho mucho caso a los fotógrafos, si me llaman para algún proyecto personal, un libro suyo o lo que sea, si, me pongo en sus manos. Si la foto es para ilustrar una entrevista que me han hecho, pongo la cara que me apetece". Les noies en topless als seus càstings pensen com ell. L'amnistia, per Segura.