El 2023 s'acomiadarà amb el regust d'una hecatombe generalitzada en l'organització de les graelles de televisió. Ja se sap que els formats ballen, que sempre que alguna cosa no funciona es mira de canviar per una altra que pugui ser més vista i tenir més abast. I etcètera, i etcètera. El cas és que enguany la voràgine s'ha endut més d'un pes pesant per davant. Especialment, a Telecinco. Mai ningú hauria esbrinat sense poders extrasensorials fa just un any que a Sálvame només li quedaven sis mesos en antena després de catorze anys entretenint.
Coses d'una nova directiva que ja no existeix, perquè el president Borja Prado ha plegat. Tampoc que Jorge Javier Vázquez desapareixeria de la pantalla durant una temporada llarga i que la seva tornada a la feina seria més aviat desastrosa, per exemple. O Ana Rosa Quintana fent el salt a la tarda, o la desaparició de Ya es mediodía, o la tornada de Gran Hermano VIP ... I així podríem seguir fins al final fent una llista que es pot estirar molt més. Hi ha un denominador comú, però: res no acaba de funcionar del tot. Ni rastre de les xifres estratosfèriques de quota de pantalla de què Mediaset es vanagloriava en el passat. Perquè el passat és passat i allà hi queden moltes altres coses. Per a mostra, la relació de La Fábrica de la Tele amb la cadena.
Durant moltíssim temps, la productora havia estat responsable de bona part dels formats més mamarratxos —i exitosos— que s'han fet a la casa. Però, i amb la desaparició del cortijo de les sobretaules que David Valldeperas dirigia, així com de la seva versió Deluxe, les apostes conjuntes començaven a ser cada cop menys. Bé, sí que es va fer un intent d'instal·lar-se en el 'access prime time' amb magnificència i l'estrena d'uns Cuentos chinos que no van quallar. Cancel·lats després de només deu emissions. Decepció total.
Amb tot, i encara que Unicorn Content —l'empresa d'AR— tingui ara pràcticament el monopoli total de les produccions actives, La Fábrica encara comptava amb tres programes: Chester, Todo es mentira y Socialité. Però, cal recordar que hi ha hagut una ruptura contractual, de manera que era qüestió de mesos que aquests acabessin reapareixent o reubicant-se. En el cas dels dos primers, la companyia de Silvio Berlusconi li oferia a Risto Mejide quedar-se amb la producció. En el cas de l'espai dels migdies del cap de setmana, sembla que ja està acordat que Fénix Media Audiovisual, l'empresa de Christian Gálvez, s'encarregui de produir-lo. Quedava, igualment, el dubte sobre què passaria amb les icòniques presentadores de l'espai d'ara endavant.
Per una banda, María Patiño podia presumir de ser l'única dels protagonistes de Sálvese quien pueda que segueix lligada a Telecinco. Per l'altra, la catalana Núria Marín triomfa a les xarxes socials, col·labora a l'Està passant de TV3 i presentarà un 'dating show' per la plataforma 3Cat. En qualsevol cas, el seu futur era incert en tractar-se de dos dels rostres més reconeixibles de l'empresa de la qual Mediaset ja no vol saber res de res.
I com era d'esperar, ja és de domini públic que ben aviat seran fulminades. Qui agafarà les seves funcions? Tot i que encara no està del tot clar, algunes filtracions indiquen que una de les cares favorites per encarregar-se de conduir l'espai és la valenciana María Verdoy. Un perfil gens polèmic i molt telegènic que els espectadors de què els espectadors ja han pogut gaudir a Cazamariposas, Viva la vida o Fiesta de verano.
A tot això se suma la desaparició definitiva de La Fábrica de la Tele, perquè ja és un fet que l'empresa passa a millor vida. Per resoldre els dubtes pendents, només queda esperar.