A molts espectadors aquest matí se'ls haurà ennuegat el croissant i el cafè amb llet. A primera hora, a les 9 del matí, el líder de Vox, Santiago Abascal, es prenia Un café con Susana a Espejo público.
Començar el divendres veient i escoltant als arguments del líder del partit de l'ultradreta no és plat de bon gust, excepte pels 400.000 votants que va tenir a Andalusia i els altres possibles votants de la resta d'Espanya que pretenen seguir els postulats de Vox com si fossin ratolins seguint la música del flautista d'Hamelin. Però el que ha sulfurat molts espectadors d'Antena 3 no ha estat només escoltar Abascal, sinó també el posat que ha tingut Susanna Griso durant l'entrevista.
A banda d'un moment de tensió després que Griso l'hagi acusat de tenir "poca sensibilidad con las víctimas de la violencia machista", la periodista catalana ha irritat especialment l'audiència quan li ha dit al seu interlocutor: "usted y su familia han sufrido constantes ataques y amenazas por parte del mundo etarra". O quan, parlant del dictador Franco, li pregunta "¿Ha visitado la tumba de Franco?". "He estado varias veces. Me parece un sitio precioso. ¿A usted no le gusta?". Les fastigoses paraules d'Abascal, considerant de "preciós" un mausoleu dedicat a un assassí, hauria de fer remoure qualsevol que tingui al davant. Però Griso ha respost fugint d'estudi: "No me gusta nada, es un horror, pero hablo solo de cuestiones arquitectónicas. Arquitectónicamente hablando me recuerda a ciertos mausoleos de la Unión Soviética". Home, reduir una vomitiva tomba dedicada a un dictador a qüestions arquitectòniques mentre l'ultradretà somreia...
"No se siente criatura del sistema? Yo también lo soy, no es un insulto", li diu Griso. "Yo soy una criatura de mis convicciones". "A quienes le ven como un coco, como un virus, ¿qué les dice? Aunque yo le tengo que agradecer que haya cumplido su palabra y haya venido a esta entrevista que pactamos hace muchos días y haya sido la primera entrevista que haya concedido después de las elecciones", ha estat una altra de les frases que li ha dit una Susana Griso que ha provocat la ira de molts espectadors aterrits per l'auge d'un partit com el de Vox:
Engego la TV perquè m’acompanyi fent el cafè i el primer que sento és a Susana Griso dirigint-se a Abascal: “El Valle de los Caídos es un horror. Arquitectónicamente hablando me recuerda a ciertos mausoleos de la Unión Soviética”.
— Sergi Coll-Vinent (@SergiCollvi) 11 de enero de 2019
Dures declaracions.#CaféAbascal
¿Que por qué crece la ultraderecha? Porque acabo de ver a Susanna Griso entrevistando a Abascal pronunciando las siguientes palabras: "usted y su familia han sufrido constantes ataques y amenazas por parte del mundo etarra".
— Jaime🔻 (@Konspyrenayko) 11 de enero de 2019
Ara mateix la Susana Griso entrevistant a Abascal de VOX. ...molt bé Susana......còmode amb els teus........
— Jordi Gàmez Albareda (@jordigaal72) 11 de enero de 2019
@EspejoPublico Enamórate de alguien que te mire como Griso a Abascal pic.twitter.com/WYgON6JTUm
— LaYayaInconformista (@Layayainconform) 11 de enero de 2019
La presentadora, però, també ha rebut, i de quina manera, pels seguidors del partit d'ultradreta que han quedat encantats en veure el seu líder espiritual deixant anar barbaritats per la boca:
.@Santi_ABASCAL Susana Griso no encuentra resquicio para rebatir tus argumentos. Va como peonza de un tema a otro 😂😂😂#CaféAbascal
— @reyesromero_V (@rromerovilches) 11 de enero de 2019
Abascal en Antena3. Hasta ese programa inmundo de la separatista Griso Se ha tenido que rendir a la evidencia de que no basta con insultar a VOX. Y que quien hoy da audiencia es VOX.
— Hermann Tertsch (@hermanntertsch) 11 de enero de 2019
Grande @Santi_ABASCAL respondiendo sin ningún complejo y miedo a la morrospayaso separatista de la Griso.
— 🇪🇸Fran García Belso🇪🇸 (@FranBelso) 11 de enero de 2019
Madre mía Susana Griso, extrema izquierda no, lo siguiente. Has quedado retratada.
— Rich (@RICARDO91349569) 11 de enero de 2019
@Santi_ABASCAL Llamando manipuladora, a la cara, a Susana Griso...
— Occidente Resurge (@OccidentResurge) 11 de enero de 2019
Ayer @ivanedlm Lo hizo con Carmen Morodo.
Por fin hay alguien en este pais que se atreve a llamarles lo que son y en su cara.
Santiago Abascal diciendo que tienen derecho a representar a los discrepantes con las leyes de género; Susana Griso diciendo que antes nadie se oponía, y que lo demócrata es eso, no oponerse. Esta tía es más simple que un botijo.
— Pechonaria (@Peshonaria) 11 de enero de 2019
"Me van a atizar hoy, todo y más. Las palizas que me van a dar"... ha dit Susana Griso un cop ha acabat l'entrevista... Doncs sí.