Una de les imatges que posa més els pèls de punta dels darrers dies la vam veure a la carretera d'Argentona, quan un cotxe es va endur per davant unes quantes persones que es manifestaven a l'autovia. Era una de les múltiples mobilitzacions de CDR que hi havia convocades diumenge, que cridava a tallar la C-60, quan en plena protesta, un conductor va accelerar. En el moment de l'atropellament, la resta de concentrats van intentar aturar-lo mentre l'increpaven, però no els va ser possible. Una de les persones, un jove de 19 anys, ha quedat ferit de consideració, sent traslladat a l'Hospital de Mataró amb fractura de genoll.
A Espejo público han posat la imatge repetida tres vegades. Música de tràiler de pel·li de por. I la veu de Susanna Griso resumint el que segons ella ha passat: "Esto es lo que pasa cuando llega un momento que están los ánimos muy, muy, muy exaltados, hay mucha tensión... Hay gente que le han cortado la carretera esta última semana tres, cuatro, cinco, seis veces, y dice: 'oye, yo necesito ir a mi trabajo, estoy perdiendo días y bueno, pues, lamentamos atropellos como este...".
Això sí, el rètol de "La violencia del procés", ben gran. Veuen el vídeo, parla Francisco Marhuenda per dir una de les seves habituals boutades ("que Sánchez no llame a Torra, lo que tiene que hacer es llamar a Puigdemont"), i a otra cosa, mariposa. Un minut i mig per ventilar-se l'atropellament d'algú que "le han cortado la carretera seis veces y necesita ir al trabajo". Una justificació matussera, esbiaixada i tendenciosa, marca de la casa, que no per habitual deixa de sorprendre (i indignar) molts espectadors:
Susana Griso ha justificado hoy un atropello masivo a los manifestantes independentistas: "Esto pasa cuando hay tensión y le han cortado 4 veces esta semana la carretera a la gente que va a trabajar". Uno de los manifestantes ha sido operado de urgencia con la rodilla rota. pic.twitter.com/BdGVrGjuTm
— Fonsi Loaiza (@FonsiLoaiza) October 21, 2019
@susannagriso espero que precio recibido, compense tanta bajeza moral y profesional. A cualquier persona con ideas independentistas, puede ser apaleado, atropellado; insultado; masacrado, rebentado, encarcelado... y siempre hay una disculpa. REPUGNANTE!!
— jb (@badalonero) October 21, 2019
Es indecente justificar actitudes como esa. El responsable del atropello ha sido detenido?#SpainSitAndTalk
— Lluís Fontané (@llfm56) October 21, 2019
Si claro Susana y lo más normal es que si no puedes ir a trabajar y te pones nervioso pues atropelles al que se te ponga por delante.👏🏻👏🏻👏🏻
— Núria Corrales (@NriaCorrales1) October 21, 2019
Estoy perdiendo días de trabajo pues me cargó a alguien
— juan Pachon (@guayo966) October 21, 2019
Tomo nota que estoy hasta los cojones de las colas en la rotonda de padre anchieta
— Matamala (@matamalavigo) October 21, 2019
No tiene vergüenza. Blanquea a los nazis de C’s y ahora justifica un atropello a independentistas. Asco es poco...
— Ricard Pretel Gascon (@ricardpretel) October 21, 2019
#prensaespañolamanipuladora violencia comunicativa en prime time de un país sin rumbo #spainisafasciststate
— Pak Forever Young (@Pak_Young) October 21, 2019
Que digo yo, que si verte en un atasco justifica que atropelles a alguien, ¿qué deberían hacer los que se ven 13 años privados de libertad por poner urnas?
— Picasoques Digital (@elpicasoques) October 21, 2019
Griso continua anant cada matí a presentar Espejo Público als estudis d'Atresmedia a Madrid, ciutat que, per cert, entre d'altres coses, destaca pels alts nivells d'embussos de trànsit a les seves carreteres. Esperem que ella mateixa no posi en pràctica els postulats que justifica.