Susanna Griso entrevistant un alt membre del PP. Fins aquí, tot normal. Cap novetat. El pa nostre de cada dia a Espejo público i Antena 3. El que no és tan habitual és veure com la presentadora catalana deixa amb cara de pomes agres un membre de la derecha.
Una galeta inesperada, un tall en tota regla al qual no estem habituats. Davant d'ella, el número 2 dels populars, Teodoro García Egea. Griso l'interpel·la sobre la presència de l'excomissari Villarejo a la seu del PP, al carrer Génova de Madrid. Li pregunta, amb tota la intenció del món: "¿Qué hacía allí el excomisario, cuál era su función y por qué se le invitaba?", afegint que "ante el juez de la Kitchen Cospedal admite haberse reunido con él varias veces e incluso dice que se le buscaba una entrada por el garaje para que no se le viese pasar por la puerta de Génova".
García Egea, com qui sent ploure. Que si quieres arroz, Catalina. Tocant el violí de manera descarada: “Yo no tengo ni idea. Yo no le he invitado. Nunca. Con lo cual no tengo ni idea. A mí no ha venido, desde luego”. Una tàctica habitual, la de treure's les puces del damunt, que no per recorrent, no fa vergonya aliena. Griso insisteix: “Lo digo porque ustedes no le han abierto hasta ahora un expediente informativo a Cospedal aduciendo a que lo que pudiera hacer ella con Villarejo nada tiene que ver con el partido, no afecta al partido, pero es llamativo que la reunión fuese en Génova...”.
Egea continua jugant als escacs, enroque, i patada a seguir: "Como le digo, nosotros tenemos que trabajar por los españoles y puertas abiertas. Aquí hay que seguir mirando al futuro y construyendo un proyecto de alternativa. Y, al margen de eso, la persona que usted pregunta aquí no ha venido ni ha estado ni se le espera ni es bienvenida porque nosotros lo que hacemos es trabajar por España y por los españoles”. El 2 de Casado, fent com tots, posant-se la paraula españoles a la boca a la mínima de canvi. Però a Griso li ha cridat l'atenció una frase, tal i com destaca el diari Huffington Post: "la persona que usted pregunta"... Els hi sona d'alguna cosa... Bingo:
Els deixebles de Rajoy amb la lliçó ben apresa. I Griso que ho aprofita i li deixa anar un humiliant: “El señor del que usted me habla. Me ha sonado un poquito Mariano Rajoy”. Vaja, com si fossin José Luis Moreno fent parlar els seus Monchitos, Macarios i Rockefellers.
Egea, la seva cara un poema, balbuceja: ”¿A que me ha entendido usted? ¿Usted me ha entendido, no?"... Sí, sí. Se li ha entès tot: els cadells d'M. Rajoy seguint els seus designis.