Al món de l'entreteniment, hi ha figures femenines que destaquen amb llum pròpia. Són dones amb grans patrimonis, abast mediàtic, impacte en la societat i esferes d'influència que són difícils d'equiparar. Aquestes han estat algunes de les característiques en les quals s'ha destacat Taylor Swift, compartint el podi amb les poderoses: Oprah Winfrey, Kim Kardashian i Rihanna. Però, a diferència d'elles, la seva carrera avança sense patrocinadors i els resultats són impactants.
Quan es parla de dones que tenen gran fortuna dins de la indústria i la cultura pop del moment, el nom d'Oprah Winfrey, Kim Kardashian i Rihanna surt a col·lació immediatament. Tanmateix, Taylor Swift no és aliena a aquest llistat de milmillonaries. Va ser l'octubre passat que Forbes la va incloure en la llista de les dones més adinerades, per un valor net de 1100 milions de dòlars (988 milions d'euros). Encara que aquesta xifra ha augmentat en aquests mesos i podria, sense cap dubte, assolir les seves antecessores en l'esmentada classificació.
D'acord amb el mitjà especialitzat, el seu patrimoni inclou prop de 600 milions (539 milions d'euros) obtinguts per regalies i guanys de les seves gires, un catàleg musical que està valorat en 600 milions (539 milions d'euros) i 125 milions (112 milions d'euros) en propietats. Malgrat ser unes quantitats extraordinàries, el més impressionant és com ha arribat a pastar aquesta suma sense patrocinadors.
L'avantatge de Taylor Swift sobre Oprah Winfrey, Kim Kardashian i Rihanna, sense ajuda de marques
Concretament, l'última actualització de Forbes sobre les dones dels Estats Units que s'han fet a si mateixes amb més fortuna és sorprenent. Winfrey amb 3000 milions (2696 milions d'euros), Kardashian acumula 1700 milions (1528 milions d'euros), Rihanna amb 1400 milions (1258 milions d'euros) i Swift amb 1300 milions (1168 milions d'euros). L'excepció la fem sobre que, aquesta última, és rica per una sola activitat: la música.
Com va canviar la seva situació tan dràsticament? Abans era una artista prometedora, amb molts diners als seus peus, certament, i en els últims anys va aconseguir un impuls més que significatiu. Tot es deu al moviment d'Scooter Braun quan va adquirir la seva antiga discogràfica, Big Machine Records, i els màsters dels seus primers àlbums per 300 milions de dòlars (269 milions d'euros) el 2019. Després de patir una horrible decepció i refer la seva música, va començar una nova etapa motivada per l'autonomia total.
"Si no accepta anuncis és perquè no ho necessita. No requereix ampliar el seu negoci amb altres iniciatives perquè, ara mateix, no hi ha cap marca més gran i reconeguda que la marca Taylor Swift", va explicar l'escriptora Yeray S. Iborra a El País. Així que, sense aliances ni acords comercials amb d'altres, va recuperar el control total de les seves operacions i la seva imatge. The Eras Tour és a pocs mesos de sobrepassar la barrera dels 2000 milions de dòlars (1797 milions d'euros) i es convertirà en la gira més ben remunerada de la història.
Aquest ha estat l'any de Taylor Swift, que ja està en la mateixa posició que Oprah Winfrey, Kim Kardashian i Rihanna. I els seus èxits continuaran, ja que, probablement, es convertirà en la figura dominant de la pròxima dècada.