El 'pin parental' o 'pin neandertal', com l'ha batejat Gabriel Rufián, ha generat aquest divendres que Toni Cantó hagi tornat a ser trending topic. Feia temps que l'irrellevant polític no es posava en un dels fregaos als quals ens té massa ben acostumats. Però com que amb el mòbil és més perillós que un mico amb pistoles, ha tornat a guanyar-se el carinyo de la xarxa.
El pin parental que Vox ha posat com a requisit pel seu suport als pressupostos a les Comunitats Autònomes de Múrcia, Madrid i Andalusia ha vist les darreres hores com el mateix partit taronja de Cantó, passava del no al sí de la nit al dia. Després de dir que era una "línea roja" que Cs no estava disposada a acceptar fins que es veiés clarament la seva legalitat, sembla que està disposat a seguir endavant amb els seus socis de govern a Múrcia sobre aquesta qüestió. Mentrestant, la ministra d'Educació, Isabel Celaá, ha assegurat que el pin parental "vulnera el derecho fundamental de los niños a ser educados. Es un instrumento de censura educativa que no podemos tolerar en nuestras escuelas". Segons Celaá, "este derecho fundamental a la educación pertenece a cada persona desde su nacimiento. Y no podemos pensar que los hijos pertenecen a los padres". Aquesta darrera frase ha despertat Cantó de la migdiada. Amb el seu habitual to xulopiscinesc, l'actor/polític valencià ha respost:
Menuda burrada acaba de decir la Ministra de Educación
— Toni Cantó (@Tonicanto1) January 17, 2020
"No podemos pensar de ninguna de las maneras que los hijos pertenecen a los padres"
¿Y a quién pertenecen? ¿Al estado? ¿Al PSOE? ¿A los nacionalistas? pic.twitter.com/vKS1ZHDuHE
I la xarxa també...:
Muy sencillo: A NADIE!!!
— Jacinto Morano (@tito_morano) January 17, 2020
Los niños y las niñas son sujetos de derecho y, como tal, tienen derecho a ser educados. Ese derecho lo tienen, incluso, frente a sus padres si quieren negárselo.
A nadie, Toni, porque no son bienes muebles. Sosiégate.
— Pablo BC🔻 (@pbcueto) January 17, 2020
SON PERSONAS NO COSAS. NO PERTENECEN A NAFIE. Ni son propiedad de los padres ni estos les pueden negar derechos fundamentales como la educación. Los liberales os creéis que las personas son objetos que se compran, alquilan y poseen.
— Pombeitor (@Pombeitor) January 17, 2020
Teniendo en cuenta que en Cs defendéis la gestación subrogada, supongo que los niños pertenecen a quien tenga dinero para comprar uno.
— Miguel Hill (@esepapanatas) January 17, 2020
Burrada ninguna. Ningún ser humano, ni siquiera l@s hij@s, pertenecen a nadie .
— José Antonio Murillo (@murillojosean69) January 17, 2020
Si no entiendes eso, es evidente que tienes un grave problema, háztelo mirar
Sacas todo de contexto. Tienes un odio dentro que no puedes con él.
— David Torrejón (@DavidTorrejon10) January 17, 2020
Mejor intenta ayudar a tu partido (que falta le hace) y a tu amado país (más falta le hace aún) y deja de incendiarlo todo. Eres todo toxicidad.
Toni Cantó ja va rebre quan es va atribuir la condició de pedagog al seu historial oficial sense tenir el títol universitari corresponent. A Cantó sí que li caldria un pin. Al cervell.