Als carrers de València s'ha vist els darrers dies una campanya publicitària que ha trepitjat més d'un ull de poll. És un esport que es pot veure en algunes marquesines on es llegeix la paraula FLAMENCO ratllada de vermell i a sota, la frase "Es hora de cambiar los tópicos sobre España". 

@Arcangel_Flamen

Rere la campanya hi ha la Fundació Premis Rei Jaume I, presidida per cert, pel rei Felip, i que atorga els premis científics més prestigiosos de l'estat, tal i com explica el diari La veu. Els idearis de dur-la a terme han estat els de l'empresa de publicitat Aftershare de Risto Mejide. Objectiu dels anuncis? Que Espanya sigui coneguda per coses més enllà de tòpics com el flamenc, la paella o la siesta. Alguns artistes i polítics valencians, tot i la intenció de la campanya, han demanat retirar-la. El primer en posar-se les mans al cap va ser el cantaor Arcángel:

Li demanava a l'alcalde valencià, Joan Ribó, que rectifiqués i vinculava la campanya a l'Ajuntament de la ciutat, en estar en un dels panells d'una parada de bus de la ciutat. Un error pensar que era cosa de l'ajuntament, però el mateix consistori ha respost que "en estar situada en els espais publicitaris que es lloguen en les marquesines de la nostra Empresa Municipal de Transports, la confusió es pot entendre". Què hi diu la fundació? Que "en cap cas s'ha pretés jutjar el valor dels elements triats sinó la seua consideració com a tòpics que pot distorsionar la imatge representativa del país". I el tercer element en l'equació, Aftershare? Doncs assenyala que "tracta de posar punt final als tòpics sobre el nostre país en favor de nous conceptes vinculats als projectes dels guanyadors de la present edició. Tant de bo la migdiada, els toros i la festa donen pas a la genòmica nutricional, la lluita contra el canvi climàtic o els nous materials protètics com a tòpics espanyols". Fins a aquest punt qui no hi ha arribat és Toni Cantó, que s'ha quedat amb la idea que tot és cosa del govern tripartit valencià.

Cs

Ell, que també és de València, i responsable de l'Àrea d'Anticorrupció i Transparència de Ciudadanos-Partido de la Ciudadanía, va aprofitar per llençar-li la cavalleria al damunt al govern tripartit de la seva comunitat i, de passada, repartir cap a tot allò que faci olor de catalanitat. El diputat assegura que el govern que conformen Compromís, PSPV i València en Comú és més de sardana que de flamenc: "Parece que al tripartito valenciano no le gusta el flamenco. Es más de sardana". Una frase on, per defensar un ball típic espanyol menysté un ball típic català i que s'emmarca en l'habitual estratègia electoral de Ciutadans d'atiar l'anticatalanisme.

Cantó no només no ha rectificat per haver acusat una publicitat de l'ajuntament de València que al final no ha resultat que era seva. Tampoc ha rectificat per l'ús de la paraula sardana en aquests termes. El que sí ha demanat disculpes als que s'hagin pogut sentir ofesos són els de l'agència Aftershare:

Mejide demana un debat. No sabem si Cantó estarà molt interessat en debatre res.