Fa temps que des d'En Blau els recomanem que vagin donant un cop d'ull als comentaris que fa Toni Clapés a la xarxa. El pal de paller del Versió RAC1, que per alegria dels seus fidels oients, ha tornat recentment a l'antena després d'unes setmanes de baixa, notícia que va emocionar els seus seguidors, si una cosa bona té (i en té moltes) és que diu sempre el que li surt del monyo, no es calla quan alguna cosa al seu voltant grinyola o quan veu alguna imatge que li fa dir "fins aquí". Clapés, a més, té la sana virtut de fer-ho no només quan té un micro al davant, sinó també fent servir el dit per tuitar a X quan ho considera oportú.

Marc Serra i Toni Clapés / RAC1

I en aquest sentit, sovint un dels seus temes d'opinió són les coses que passen a Barcelona, la ciutat que coneix bé. Quan alguna imatge sobre algun fet puntual a la capital catalana li crida l'atenció, no ho dubta ni un segon i tuiteja veritats com a temples. I ara en tenim una nova demostració amb una notícia que ha llegit al 324 sobre els autobusos de Barcelona. Aquest mitjà de transport no és la primera vegada que ha fet que el bo d'en Toni s'hi fixi. Fa temps va ser molt celebrat quan va comentar el cas d'un conductor de busos que en mig del seu recorregut, va baixar del vehicle perquè... havia de llençar una primitiva, una travessa o algun d'aquests jocs en una administració de Loteria. Ara, el que li ha cridat l'atenció és una imatge i una dada: els busos urbans de Barcelona, dels més lents d'Europa.

Tal i com informa el servei de notícies de la televisió pública catalana, TMB mou cada dia 800.000 passatgers en les seves 103 línies d'autobús. De mitjana, aquests busos circulen a una velocitat comercial de 12,91 km/h, segons dades facilitades a TV3 per l'operador, xifra que s'obté de dividir el temps de viatge entre la distància recorreguda. Tenim en compte que hi ha múltiples factors que determinen la velocitat comercial d'un servei d'autobús urbà, com el recorregut, la franja horària del dia, el nombre de parades de la línia; la mida dels vehicles i el nombre de passatgers, ja que, com més usuaris, més temps cal perquè pugin i baixin del bus, però constatar la lentitud generalitzada dels diferents autobusos de Barcelona no és una dada que hagi fet saltar d'alegria els usuaris, tot el contrari.

Autobús de Barcelona / ACN

I si concretem, el 324 també estableix quina de totes és la línia més lenta de la ciutat. I aquest honor el tenen els passatgers de la línia V15: Barcelona-Avinguda Tibidabo, que connecta el passeig de Joan de Borbó amb l'avinguda Tibidabo. És un recorregut llarg, de 12 quilòmetres, i compta amb 30 parades. El V15 té molts usuaris, un fet que incrementa el temps aturat a les parades, i transcorre completament per àrees molt denses. Però encara més important, "els conductors habituals d'aquesta línia asseguren que taxistes, furgonetes i autocars envaeixen sovint el carril bus". Sigui com sigui, Toni Clapés ha fet una comparació brillant. Sempre sarcàstic i encertat, el de RAC1 ha dit: "A més artèries tallades, més lent el reg sanguini". La resta de la xarxa ha estat menys diplomàtica:

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!