La ciutat preocupa, i molt, a l'estimat locutor de RAC1, Toni Clapés. Més concretament, el desgavell urbà que pateix Barcelona i els problemes de mobilitat que la converteixen, cada cop més, en una jungla. Fa uns dies celebrava la prohibició de circular per les voreres dels patinets elèctrics, una de les conductes més perilloses d'aquesta moda tan estesa. Ara, però, fixa la seva mirada en uns vells coneguts: els autobusos que circulen per la capital catalana.
Patinets elèctrics mobilitat / Carles Palacio
Autocars a Barcelona / Sergi Alcàzar
No es tracta, en aquesta ocasió, d'episodis de brutícia a l'interior dels combois de TMB. Clapés se suma a una de les denúncies que més incomoden als veïns del centre de Barcelona, i especialment, a aquells residents de la zona de Ronda de la Universitat. Un indret que, des de fa molts anys, està atapeït d'autocars que cobreixen diferents línies interurbanes. Una enorme estació a l'aire lliure, generant embussaments de trànsit, fums i d'altres molèsties. El de 'Versió RAC1' ho té clar: "una vergonya perpètua". Un clam que genera debat: molts hi estan d'acord, mentre que d'altres pregunten on s'haurien doncs d'estacionar aquests vehicles.
Ronda Universitat NO pot ser una gran parada de Busus en un @bcn_ajuntament on la bandera és la sostenibilitat. Vergonya perpètua. pic.twitter.com/4CM8DH6kpC
— antoni clapés casals (@toniclapes) November 13, 2020
Toni Clapés fent ràdio des de casa seva / @versiorac1
És clamorós: els veïns estan contents.
— Òscar Broc (@oscarbroc) November 13, 2020
No ens demanen que anem en transport públic? Una altra cosa és que els busos fossin híbrids i que quan són a la parada no anessin contaminant, empudegant l'aire.
— Pere Riera (@pere__riera) November 13, 2020
D'acord @toniclapes, però que facin una terminal en algun lloc per col·locar-los pq aquests busos són els que utilitzem la gent de comarques per "baixar" a la capital.. 😊
— Maria Obradors (@obradors_maria) November 13, 2020
Ara! ARA!!!! Molt bé @toniclapes.
— Luis Puig (@lmpuig) November 13, 2020
I el mateix val per Plaça Catalunya. Quan hi havia turistes no es podia reformar (sic)... però ara es podria, pensant quan tornin...
La ronda universitat sempre esta plena de bus , la Alsina graells tenia allá la sortida , tambe sortien de plaça universitat , tot allo era ple de lladres de maletas i carteristes !
— Montse Bellido (@bellido_montse) November 13, 2020
Potser hem de començar a pensar que amb el moviment de busus al eixample i plaça espanya es tindria que fer una terminal com sants
— Jaume Alastruey 🎗 (@Patafender2020) November 13, 2020
Tetuan és l'estació de busos d'Inditex. Tenen permís per a aparcar al carril bus a Pg St Joan i a Gran Via. No en tenen per fer-ho amb el motor engegat, però ho fan. Vaig enviar una pregunta al Ple de l'Eixample. Estic esperant resposta per escrit. pic.twitter.com/8AfF8EZsdK
— bet cantallops (@betcanta) November 13, 2020
Doncs no has vist què passa gairebé cada tarda-vespre a Ramón Albó amb Fabra i Puig @TMB_Barcelona
— DenisLANISTER (@DenisLanister) November 13, 2020
Quatre pintades en verd i dos bloks de ciment armat i já tenim el Parking illa sostenible per autobusus. #salvembarcelona #somguays
— Antonio🎗 (@AntonioBCN) November 13, 2020
Clapés és una estrella de la ràdio, sí, però té els dos peus ben plantats a la realitat del carrer. I la seva opinió pot ajudar a desencallar problemes que s'arrosseguen des de fa massa temps.