L'historiador Toni Soler ha fet història. El programa més vist de totes les cadenes a qualsevol hora ja no s'emet a prime time. Està passant que Està passant suma més espectadors que qualsevol aposta de l'horari estel·lar. Òscar Andreu va llegir un titular d'El Nacional sobre Rajoy i la destitució del govern per comentar que "potser no és una bona decisió si els últims que ho van fer van ser els nazis". Els analistes d'audiències se'n fan creus. L'hora en què tothom és a casa, quarts d'onze de la nit, les cadenes posen tota la carn a la graella i emeten els seus programes més cars. Els de Toni Soler van passar-los la mà per la cara: un inabastable 20,6%. Vicent Sanchis va encarregar el programa per proporcionar una passarel·la a la joia de la corona de TV3, el TN de Cruanyes, i l'equip de Minoria Absoluta ha fet més que això: un programa imprescindible. Per explicar que Duran votarà PSC en tenen prou amb 5 segons:
L'èxit de Soler coincideix amb la campanya encetada en contra d'ell: López Alegre a Antena 3 o Gonzalo Bernardos a RAC1 coincideixen a criticar-lo. I l'audiència tria. Els damnificats són els que competeixen amb TV3: les apostes d'humor i durada similars que van més tard no fan ni la meitat del share de Soler: El intermedio 10,7%, El hormiguero 8,9% i Cárdenas 5,1%. L'alternativa seriosa, 8 al dia, cau a un fluix 3,1%. També fa més que l'humor de la pròpia TV3 a prime time: l'APM? lidera però menys, amb un 16,2%. Una crua batalla per fer riure que reconforta. Les armes són l'enginy i la mala llet. A La Sexta també hi posen intenció. N'hi ha per tots.
El day time de TV3 pateix: Els matins empaten amb Susanna Griso al 15%, Al rojo vivo (16,3%) amb Albiol criticant TV3 van guanyar de molt l'informatiu de 12 a 2 de TV3 (8,4%) mentre no torna A tota pantalla amb una periodista que no es negui a informar de política. El culebrot fa figa a un preocupant 12,7% i Tarda oberta cau per sota del 10% (9,8%). Dues conclusions provisionals: Com si fos ahir té massa alts i baixos de share, i és científicament incompatible amb un culebrot que per definició ha de tenir enganxats sempre el mateix nombre d'addictes. I el programa de Ruth i Vador necessita replantejar-se què és. Acabada la febrada processista han de definir-se i donar personalitat a 3 hores d'emissió.
Els que no s'expliquen com s'ho han de fer perquè els catalans els endollin són els directius de les cadenes estatals. Les seves apostes fan xifres ínfimes: Bertín va aconseguir que Massiel bevès i carregués contra el procés i va seduir només el 6,4%, el serial de guerra d'Antena 3 cau a un 5,7% i el cinquè Fast & Furious a La 1 va convèncer el 6,1%. Si no poden dormir els recomanem que visitin el Dr. Estivill: De llit en llit a TV3 també va liderar la franja amb un 9,4%.