El Nadal de Toni Soler està sent ben diferent. Per primera vegada des de fa uns quants anys, celebra les festes com a expresentador. El passat 21 de desembre s'acomiadava dels espectadors de l'Està Passant', ha plegat. Comença una nova etapa en la seva vida amb la intenció de desconnectar, de gaudir dels seus i, probablement, d'agafar forces per engegar un nou projecte amb el seu segell personal. Només el temps respondrà aquesta incògnita, però una cosa és ben certa: sintonitzar TV3 i no trobar el Toni serà molt estrany. Irreal. Com que manca alguna cosa. La seva petjada és indiscutible. Tanmateix, ha decidit marxar deixant el programa en bones mans i amb unes xifres d'audiència potentíssimes. Ben jugat.
Soler i els seus han passat aquests dies al Delta de l'Ebre, absolutament fascinat amb els paratges del Montsià i del Baix Ebre. N'ha gaudit de l'experiència, i els seus missatges valorant els escenaris que ha anat visitant així ho acrediten. La dosi de pau que ha arrabassat al Delta ha estat imponent, però sempre hi ha algú que intenta aigualir-li la seva joia. Per exemple, Felip VI amb el seu discurs patètic als súbdits. I, fa algunes hores, la troballa del titular “periodístic” més catalanòfob de Nadal 2023. S'han lluït.
Per contextualitzar la cosa, assenyalarem que vivim en una era en la qual la comunicació sovint ve marcada per tres lletres: SEO. Search Engine Optimization, optimització per a motors de cerca. Es tracta del conjunt de tècniques i estratègies per fer que la teva pàgina web aparegui a cercadors d'Internet com Google. Això es tradueix per als lectors en un infinit reguitzell d'articles amb títols com “qui és fulanito”, “X destinacions imprescindibles”, “les X millors propostes per a tal i qual”, etcètera. O per exemple: “Los mejores cavas para brindar en Navidad". Aquesta era la premissa del digital de Pedro J. Ramírez, només que en executar-la no han pogut evitar el seu biaix espanyolista i anticatalà tan llegendari. I el resultat ha estat aquest: "Navidades apolíticas: 7 cavas que no son catalanes". Ideal.
El subtítol de la peça en qüestió és delirant: "Sin ánimo de sembrar polémica, esta es nuestra selección de cavas elabrados fuera de Cataluña. Para calmar el ambiente en las sobremesas". Clar que sí, guapi. Les taules de Nadal més cuñades patrocinen aquesta secció. Soler, com tants altres internautes catalans, s'han quedat de pedra amb la jugada barroera i barruda de cridar al boicot de productes catalans. No s'ha ennuegat amb els canelons de miracle. El que és destacable de la seva resposta és la ironia: ningú li podrà retreure cap exabrupte ni ofensa. Només assenyala veritats com temples. "Interessant aportació de @elespanolcom ((propietari del catalaníssim i apolític @cronicaglobal". Com diria Bernd Schuster, "grasias, no hase falta desir nada más". Retratats. Apa, a inflar-se d'escumós espanyolíssim. Que els vagi de gust.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!