L'esperada tornada de Shakira a la seva ciutat natal, Barranquilla, no només va anar un espectacle musical memorable, sinó també un catalitzador econòmic i cultural que va deixar una empremta profunda a la ciutat. Els dies 20 i 21 de febrer de 2025, l'Estadi Metropolitano Roberto Meléndez es va transformar en l'epicentre d'un esdeveniment sense igual, on més de 116.000 assistents es van congregar per gaudir de dues nits inoblidables amb l'estrella internacional.

Impacte econòmic gràcies a Shakira

L'impacte econòmic d'aquest doble concert va superar totes les expectatives, generant més de 16 milions de dòlars en ingressos per a la ciutat. L'arribada massiva de fanàtics de diferents parts del món va impulsar un augment del 90% en l'ocupació hotelera i un impressionant increment del 150% en les reserves d'Airbnb. Aquest fenomen, sens dubte, va significar un alleujament per a la indústria turística local, que va experimentar un renaixement després dels desafiaments econòmics d'anys anteriors.

L'afluència de visitants no només va omplir els hotels i allotjaments temporals, sinó que també va revitalitzar el comerç local. Restaurants, bars i tendes es van veure beneficiats per l'increment en el fluix de turistes, que no només van venir a veure Shakira, sinó també a explorar la rica cultura i tradicions de Barranquilla. Des del punt de vista cultural, el retorn de Shakira a Barranquilla va representar un moment d'orgull i celebració per als seus habitants. La cantant, coneguda per les seves arrels caribenyes i el seu talent multifacètic, s'ha convertit en una icona mundial que continua portant el nom de la seva ciutat natal a tots els racons del planeta. Durant els concerts, l'artista no va interpretar els seus èxits més grans.

Fundació de Shakira: nou model de desenvolupament per a Barranquilla

La influència d'aquests concerts va transcendir l'àmbit econòmic i cultural, estenent-se a l'àmbit social. La Fundació Piez Descalzos, creada per Shakira, va aprofitar l'ocasió per llançar una campanya de recaptació de fons destinada a donar suport a l'educació de nens i joves en situació de vulnerabilitat a Barranquilla. La campanya va aconseguir recaptar una suma significativa, la qual serà invertida en la construcció de noves escoles i programes educatius.

L'èxit rotund del doble concert de Shakira a Barranquilla també va deixar lliçons valuoses per a la planificació de futurs esdeveniments a la ciutat. La logística impecable i la coordinació entre les autoritats locals, organitzadors i cossos de seguretat van garantir una experiència segura i satisfactòria per a tots els assistents. A més, la promoció de l'esdeveniment en xarxes socials i mitjans de comunicació va generar una gran expectativa en l'àmbit nacional i internacional, consolidant Barranquilla com una destinació atractiva per al turisme i els grans espectacles.

El cert és que la tornada de Shakira a Barranquilla no va ser només un esdeveniment musical, sinó un punt d'inflexió que va disparar el turisme, va revitalitzar l'economia local i va enfortir l'orgull cultural de la ciutat. La combinació de talent, carisma i compromís social de la cantant va deixar una marca inesborrable en la història de Barranquilla, demostrant una vegada més que la música té el poder de transformar vides i comunitats senceres.