L'última temporada de Merlí no estava fent trempar l'audiència, fins ara. Líder tots els dilluns per sobre d'Operación Triunfo però sense les xifres de la temporada passada. Els guionistes fa dies que avisen i premen l'accelerador a mesura que ens apropem al final. I el capítol va tenir la primera trobada sexual dels dos joves protagonistes, el fill de Merlí sortint de la dutxa i un trio d'un dels estudiants amb dues companyes de pis. Tota la carn (mai millor dit) a la graella. Resultat: rècord de temporada, 19,5% i deixant els petonets d'OT en un 15,4%. Les hormones adolescents de l'audiència, ja de per sí alterades, van entrar en ebullició.
TV3 va aconseguir colocar Està passant (19,2%) en el cim dels programes d'humor, doblant en audiència El intermedio (9,7%) tot i no competir cara a cara. L'audiència ho agraeix, s'adreça al mateix grup d'espectadors assedegats d'ironia i mala llet respecte els polítics. Dos programes necessaris que no s'anul·len sinó que es complementen. El que no s'entén és com no proliferen aquests informatius sarcàstics a totes les cadenes perquè dia rera dia lideren el rànking d'emissions preferides dels espectadors. Si Iceta no balla, El Wyoming es fixa com jala.
Com si fos ahir es recupera amb un 14,9% però enyora els espectadors de Merlí. S'està produint una paradoxa a TV3: la sèrie juvenil té trames més arriscades i adultes que la sèrie del migdia. La sinopsi del capítol del culebrot diu "La colla ha quedat per sopar al Flora. Abans, la majoria ha rebut peticions una mica desesperades de feina de part de l'Eva" (?). A Merlí en un capítol: un part, un trio, dos protagonistes fent l'amor per primer cop i una reaparició (sortint de la dutxa com Bobby tornant a Dallas) que deixa tots els fans amb l'ai al cor per la sacsejada que suposarà. Fins i tot Marc Cartes veu que calen emocions fortes. Sembla que li digui a un guionista: "Que torni Salvador Borés!".
Per cert, si no ho han notat ja estem, tots, en campanya electoral. El programa especial de Graset va sumar un 11,1% a dues cadenes alhora (TV3 i 3/24). Una xifra que despista: és bona però si el primer dia la campanya interessa un 11%, quan estiguem empatxats potser fa un 1,1%.