En l'àmbit musical, assolir l'èxit no només es basa en una melodia suau o una lletra inoblidable. Cada cançó que ascendeix en les llistes de popularitat comporta tàctiques meticulosament elaborades que poden establir la distinció entre un triomf momentani i un fenomen global. Des del començament de la seva carrera, Rihanna ha evidenciat un instint innat de maximitzar cada oportunitat que se li presenta, i SOS, el seu tercer tema, és un model brillant de com fusionar talent i màrqueting excepcional per assolir l'èxit.

La fórmula secreta darrere de SOS

Quan SOS va veure la seva estrena el 2006, Rihanna ja es considerava una promesa al sector musical. No obstant això, aquest assumpte va ser el que va consolidar el seu lloc com una estrella en constant creixement. A part de l'envoltant so i la magnífica interpretació de Riri, el triomf de la cançó es va basar en un detall gairebé inadvertit però summament estratègic en la seva elaboració. Evan "Kidd" Bogart, creador de SOS, va revelar anys més tard que el segon vers de la cançó era més que una simple estrofa. De fet, està format per grans hits de la dècada dels 80, tals com Take On Me d'A-ha, (I Just) Died in Your Arms de Cutting Crew, i Head Over Heels de Tears for Fears. Tots aquests títols es van fusionar de manera enginyosa com si fossin expressions quotidianes, generant un tribut astut a una dècada emblemàtica de la música pop.

Rihanna-SOS

Per què va implementar aquesta fusió? D'acord amb Bogart, el propòsit era evocar l'energia i el triomf de tots aquests temes clàssics i traslladar-los a SOS. Aquest moviment no només va representar un tribut a una època daurada de la música, sinó que també va captar l'atenció dels oients més nostàlgics i d'aquells que estaven familiaritzats amb els èxits dels anys 80, creant un mega hit que va aconseguir traspassar nombroses fronteres en l'àmbit musical.

Un videoclip que va marcar tendència

La prosperitat de SOS no es va fonamentar únicament en l'estudi d'enregistrament, sinó també en la seva tàctica visual. El vídeo musical, sota la direcció de Chris Applebaum, va mostrar Rihanna al seu rostre més audaç i sensual fins aquell instant. La barreja de coreografies contundents, un estilisme enèrgic i un entorn futurista va transformar el vídeo en un component crucial per a la promoció de la cançó. Addicionalment, la cançó va ser escollida com un component per a una campanya publicitària de Nike, la qual cosa va incrementar a gran escala la seva repercussió. Rihanna es va presentar en publicitats promovent la marca mentre cantava el tema, aconseguint una sinergia entre la música i el màrqueting que va augmentar encara més la seva popularitat.

El cas de SOS il·lustra perfectament com el màrqueting pot incrementar la influència d'una cançó. Des d'una obra que vincula amb el passat fins a un vídeo musical creat per atreure l'atenció del públic, cada elecció va ser fonamental per enfortir Rihanna com una artista d'abast mundial. Avui dia, a més de dues dècades de la seva emissió, SOS continua sent recordada com una de les cançons que van marcar la trajectòria de Rihanna i un exemple de com la música pot perdurar mitjançant tàctiques astutes.