La informació segueix regnant en les audiències. El conflicte català ha fet créixer exponencialment el nombre d’hores i programes especials que les principals cadenes dediquen a la cobertura informativa. El TN continua sent l’espai amb millor quota de pantalla: un 21,6% a l’edició migdia i un 24,4% al vespre.
En un dia festiu on el cinema de migdiada va ser el protagonista de la tarda a TV3, Cuatro i Antena 3 fins ben entrat el vespre, La Sexta va mantenir l’aposta ferma per la informació amb Más vale tarde (10,7%) i la visita de José Manuel García-Margallo. Mentrestant, Telecinco va seguir amb el seu valor segur, Sálvame (10,2%).
@MargalloJm: "La internacionalización del conflicto era el objetivo número uno" #MVTCitados https://t.co/9xmIGmWVrL pic.twitter.com/7JpLMeuQ0E
— Más Vale Tarde (@MVTARDE) 1 de noviembre de 2017
Malgrat que l’Està passant de Toni Soler (12,3%) es va veure superat per La Sexta Noticias (13,7%), la nit va tornar a ser de TV3. Ni Javier Cárdenas, ni Maria Teresa Campos (convidada de Bertín Osborne), ni la visita d’Elsa Pataky a El Hormiguero van poder amb el domini de l’APM, 16,7% d’audiència amb 482.000 espectadors, i amb les estrenes dels nous programes: De llit en llit, que va liderar amb un 12,8% (282.000 espectadors) i L’ofici de viure amb un 11%.
Dormir bé per viure millor. Aquesta nit, a les 22.35, estrena "De llit en llit"#DeLlitenLlitTV3 https://t.co/Ps6kcTBQTH pic.twitter.com/bGeD866EKE
— TV3.cat (@tv3cat) 1 de noviembre de 2017
Curiosament, una de les principals queixes que l’audiència va tenir sobre el nou espai del doctor Estivill a la televisió pública catalana, no va ser pel format. Paradoxalment, De llit en llit, que pretén “educar” en matèria de descans i son, comença a les 22:35 i finalitza sobre tres quarts de dotze.
#deLlitenLlitTV3 ja te guasa que el programa que pregona la salut del son ens tingui desperts fins a tres quarts de dotze....
— david tarrats (@dtgaba) 1 de noviembre de 2017
#deLlitenLlitTV3 És curiós que un programa que et recomana dormir 8h. s'acabi a les 23:50 de la nit.
— Albert Petit Bermejo (@albertpb72) 1 de noviembre de 2017
Un programa que ens ensenya a dormir bé, i s'acaba a les 12 de la nit! Ups! Crec que hi ha alguna cosa que falla! #deLlitenLlitTV3
— Muntsa (@muntsamugu) 1 de noviembre de 2017
TV3 ha liderat el mes d’octubre amb un espatarrant 17,5% d’audiència. La millor dada de la cadena en 10 anys.
TV3 lidera octubre amb un 17,5% de quota. La millor dada dels últims 10 anys pic.twitter.com/iO36kOxSMn
— enganxats (@enganxats_) 1 de noviembre de 2017
Ben lluny, la segueixen La Sexta, que s’ha convertit clarament en la segona opció a Catalunya (9,1%), mentre que Antena 3 (8,4%), Telecinco (7,8%) La 1 (7,3%) i Cuatro (5%). 8TV ha registrat un 2,8% en aquest mes d’octubre.