TV3 va fer aquest dimecres una jugada arriscada, va decidir eliminar el seu programa estrella Joc de cartes per por que el partit del Barça-Atalanta li restés espectadors i, sobretot, per poder encabir millor el Zona Champions, el programa resum de la Lliga de Campions que en tractar-se de l'última jornada de la lligueta oferia molts al·licients: veure infinitat de gols i contemplar com quedaven tots els equips. TV3 va voler aprofitar que té comprats els drets per emetre resums de la Champions després dels partits. Per tot plegat no va voler emetre Joc de cartes i va posar-hi al seu lloc el programa històric Alguna pregunta més de l'omnipresent Antoni Bassas. Un espai que ja va sortir amb moral de derrota, incomprensible perquè s'enfrontava a un partit molt menor del Barça, un Barça-Atalanta sense importància i sense cartell. El partit va fer a Catalunya un 8% de share, per tant Joc de cartes no hauria patit gens, com no ha patit cap dimecres contra millors partits de Champions del Barça, però TV3 volia emetre tan aviat com fos possible el Zona Champions i per això va preferir programar un espai de mitja hora, l'APM, que va fracassar amb un fluix 7,4% de share. Allunyadíssim del que fa habitualment Marc Ribas rondant el 20%. Els mateixos guionistes de l'APM no confiaven gens en el seu programa i van emetre aquest missatge en ple APM:
Aixequen una tapa del Joc de cartes espanyol, el de Chicote, i al plat hi apareix aquest missatge adreçat als espectadors: "Enhorabona! Ets l'única persona mirant l'APM en comptes del Barça". Es posaven la bena abans que la ferida, tement-se el pitjor, que l'APM de nit ja no va. El partit del Barça no era ni una eliminatòria decisiva ni tan sols un bon partit amb rival poderós. Però ja sabien que no farien les xifres de Joc de cartes. L'APM fa temps que llangueix els diumenges al migdia i no funciona a prime time, per pur desgast. Així va ser: contra el Barça de Champions Marc Ribas fa un 19% i l'APM un 7%.
Hi ha una altra dada sagnant a favor de Joc de cartes i contra l'APM: el partit del Barça era tancat, a TV de pagament. Mai un partit de pagament farà audiències siderals, es conformarà amb un 10% perquè no tothom pot pagar els cent euros mensuals de Movistar. Per tant resulta estrany que l'APM donés per fet que ningú els miraria per culpa del Barça. A Marc Ribes la competència del Barça no l'ha ensorrat mai. TV3 va cometre un doble error: eliminar Joc de cartes, justificat això sí per poder avançar d'hora Zona Champions, i posar-hi al seu lloc un APM nou de trinca, cremant-lo a la nit quan els espectadors nocturns ja fa anys que no el veuen. I una veritat irrefutable: l'espectador tipus de TV3 va trobar a faltar Joc de cartes i hauria vist Zona Champions més tard. Programar és decidir, arriscar i a vegades s'encerta i a vegades no tant.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!