La resposta a la sentència del Procés va fer bullir els carrers, carreteres i infraestructures de Catalunya, però també els audímetres de televisió. Si les imatges de l'aeroport de Barcelona eren un fidel testimoni de com la ciutadania estava paint les duríssimes condemnes als encausats independentistes, els resultats del consum televisiu no queden enrere. Unes dades contundents i irrefutables: Catalunya s'informa a través de TV3. Més de 3 milions de persones van connectar al llarg del dia amb la pública catalana, que va modificar la seva programació tan bon punt Manuel Marchena va donar l'ok a la publicació de la revenja judicial espanyolista, convertint la jornada en una marató informativa amb els serveis de la casa totalment capbussats en informar de tot allò que passava al país. La mitjana és espectacular: 26,4%, amb pics com el Telenotícies Vespre de Toni Cruanyes (31% i 844.000 espectadors) o Els Matins de Lídia Heredia (31'6% i 183.000).
Unes dades espectaculars i que parlen de l'interès dels catalans per saber l'última hora de l'actualitat, i que es complementen amb els resultats del canal 324, també notables: Un 7'2% de mitjana durant tota la jornada. L'encert de la pública, substituint tota la graella per un informatiu non-stop, és innegable. I no només per les xifres, sinó per la competició directa amb d'altres propostes de cadenes espanyoles. TV3 no va tenir rival: Mentre que Ferreras i la marató de Al Rojo Vivo aconseguien un pic de 17'8, la catalana marcava a la mateixa franja un 28'4. Si Susanna Griso feia un 14'6 i Ana Rosa Quintana un 8'6, Heredia les esclafava amb un 31'6. Si Sálvame esgarrapava un 12'1, Got Talent un 13,9 o El Hormiguero un 8'6, la pública es movia entre el 27 i el 31. I si parlem de cadenes públiques, la comparativa és igualment demolidora: TVE no va passar del 7,7 en el seu millor moment, mentre que TV3 els quadruplicava en espectadors.
Unes dades i una lectura a l'altura d'una jornada històrica. La mobilització es fa a la vía pública, però també a la tele pública.