La mort de Verónica Forqué ha perjudicat greument 'MasterChef', el programa TVE no passa pel seu millor moment. Després d'una edició Celebrity rodona, els Júnior estan anotant els seus pitjors resultats històrics posicionant-se en l'unidígit. Després de totes les acusacions al format i de les enraonies d'un exguionista, el talent xou serà analitzat en una auditoria aprovada per RTVE.

Verónica Forqué adeu Masterchef RTVE.es

Verónica Forqué / RTVE

Tal com informa El País, l'ens públic ha acceptat realitzar un estudi íntegre del programa centrat en el seu cost i en la seva evolució al llarg de tots aquests anys. El Consell d'Administració de RTVE va prendre la decisió aquest dijous a la seu de Prado del Rey. S'executarà com a part del Pla d'Auditoria de 2022 i el seu objectiu principal serà detallar com es fan les contractacions per a la posada en marxa del programa i analitzar els costos del concurs en les seves diferents versions. La proposta va ser impulsada per assumptes com a multa de 219.000 que la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència va imposar a RTVE per publicitat encoberta en el programa.

Jurat de MasterChef

MasterChef / RTVE

Aquestes investigacions es donaran pels últims rumors. Un exguionista del programa va explicar que es porta als personatges al límit, es forcen les situacions per crear conflicte i generar més audiència. Si veuen que alguna cosa funciona, se n'explota encara més fins a arribar a l'esgotament del concursant, per això és el format en el qual més es plora. Acaben destrossats. "Es farà una radiografia del programa i d'un format que de vegades força les situacions per obtenir un punt més d'audiència, i això genera tensions de guió i crea problemes a TVE", informa El País.

Segons El País, aquesta auditoria s'ha fet pública ara, però va anar proposta dies abans de la mort de Verónica Forqué.

Verónica Forqué plora Masterchef RTVE.es

Verónica Forqué / RTVE

Shine Iberia i TVE es fan d'or amb MasterChef

MasterChef és el programa més rendible de TVE. Encara que el pressupost és molt alt, especialment en l'edició Celebrity pel caixet dels concursants, Shine Iberia, productora del format, va facturar més de 25 milions d'euros el 2020 a Televisió Espanyola. En concret, la filial de la multinacional francesa Banijay va ingressar l'any 16 passat de cada 100 euros que la cadena pública va destinar a producció externa.

Encara que amb la pandèmia TVE va retallar pressupostos, Shine Iberia va incrementar en un 18,62 % els ingressos procedents de Televisió Espanyola en relació amb 2019. En concret, l'import va ascendir a 25.242.364,68 euros, exactament 3.962.869,68 euros més que l'exercici anterior. Sens dubte, és la gallina dels ous d'or. I han sabut treure-li el màxim partit al programa.