Sempre que un programa de TV es cancel·la hi ha llàgrimes. Vador Lladó ho acaba de confessar a En Blau quan TV3 va tancar Tarda oberta. Però quan Telecinco fulmina un espai és sempre per un motiu: mala audiència. Cámbiame era l'aposta de La Fábrica de la Tele, productora de Sálvame, per aixecar els migdies de la cadena, on Antena 3 és infalible amb Arguiñano i La ruleta de la suerte. L'últim Cámbiame va fer un trist 5,9% a Catalunya. Vasile té una guillotina al seu despatx. Però com que Telecinco treu suc de tot, han fet espectacle del propi funeral. Hastag elultimocambiame i trending topic. La pela és la pela.

Telecinco

La Fábrica de la Tele fa molt bona televisió. Com a producte és impecable. Altra cosa és que el contingut sigui qüestionable. Per gustos, colors. Lecturas treia la pols a l'entrevista a una exestilista del programa que confessa "El programa es una mierda, sí. Como estilista, lo que hacían con el vestuario era un cuadro". A Catalunya sempre va fer poca audiència, fins el punt que van expulsar un independentista que duia un llaç groc dient-li que "vistes aburrido". En què quedem? no va d'això el programa?

Telecinco

A banda dels retrets dels exestilistes, els que encara ho són eren un mar de llàgrimes. El més conegut, Pelayo Díaz, recordava quan era l'aneguet lleig de l'escola, marginat i sense amics, per agrair que al plató de Telecinco l'han reconegut. "Todo se puede conseguir". I corria a abraçar-se amb Carlota Corredera, la presentadora que va substituir Marta Torné i que no pateix per la nòmina. Seguirá presentant Sálvame més dies a la setmana ara que tindrà més temps. No li han caigut les llàgrimes com els que van a l'atur.

Telecinco

Tres anys ha durat el programa, moltíssims per ser d'emissió diària i a una màquina de trinxar com Telecinco. Ja van fer una edició de nit presentada per Jorge Javier i la van fulminar en un tres i no res. L'insòlit és que mentre vèiem les llàgrimes de Pelayo Telecinco anunciava amb certa crueltat a les pantalles que dilluns comença a aquella hora i substituint Cámbiame Pasapalabra Edición familiar. Un programa de preguntes més accessible que el del vespre. No voleu brou, dues tasses. Corredera ha anunciat que "Las puerta no se cierra con llave ni para siempre". Mentre es tancava i es fonia a negre alguns pensaven que el programa podria tornar. A dalt a la dreta es llegia la promo de "Pasapalabra, lunes 13:30". Vasile style.

Telecinco (Feu clic per veure el vídeo del comiat)

Mediaset cotitza a borsa, és un negoci i l'audiència porta anunciants, i els anunciants diners. Que tanqui un programa sempre és un fracàs i una llàstima. Els treballadors trobaran feina segur perquè el producte era tècnicament molt bo. Però a Telecinco ara toca una altra recepta: Supervivientes tres cops per setmana i Pasapalabra dos cops al dia. Qui hauria d'haver desfilat per la passarel·la l'últim dia per canviar-li l'aspecte és la graella de Telecinco.