Mayka Navarro és una de les periodistes més populars de Catalunya gràcies a abordar uns dels temes que més atrauen, la crònica negra i policial, i perquè surt a diferents teles on exhibeix la seva personalitat expansiva. És molt popular a TV3 on surt a Tot es mou i Els matins, i a Telecinco on treballa per la productora d'Ana Rosa Quintana i apareix a tots els programes d'Unicorn: La mirada crítica, Vamos a ver i TardeAR. Queda clar que són programes d'una línia editorial clarament a favor del PP i Vox i molt anti-independentistes. Aquest dilluns A La mirada crítica, el matinal d'Ana Terradillos, li van preguntar a Isabel Díaz Ayuso per Catalunya i va deixar anar un munt de bajanades típiques de la presidenta madrilenya. Mayka Navarro l'endemà no ho ha volgut deixar passar i com a catalana s'ha rebel·lat. Primer les paraules d'Ayuso:
Ayuso: "El independentismo cae por su propio peso. Yo voy mucho a Catalunya, me encanta la región. Catalunya es España, y tenemos una obligación con ella, como con el resto de España, y es hacer presencia y dar todos los debates. No te puedes imaginar la gente de la calle que me dice 'yo era independentista, yo era nacionalista, por favor, no nos abandonéis porque esto no se soporta más'. La ocupación desmadrada, inseguridad por todos los lados, se han quedado sin agua, los últimos en el informe PISA... El independentismo es una corruptela para fabricar una identidad contra otra, como si no se fuera catalán y español a la vez. Si quieres ser buen catalán, solo puedes ser catalán. Tienes a toda la sociedad catalana trabajando para la política, soportando un gasto ingente en embajadas, en una televisión pública para criticarnos a los demás... Hacen una corruptela del sentimiento de ser catalán. Es un cierre provinciano donde solo importa ser catalán y vienen a Madrid a buscar una segunda casa". O sigui, sentir-se català és una corrupció i els exindepes l'aturen pel carrer quan visita Barcelona per dir-li "Sálvanos". Uf.
Mayka Navarro al mateix programa l'endemà dimarts sense que li preguntessin ha volgut negar les bajanades d'Ayuso sobre Catalunya: "Déjame porque quiero aprovechar para comentarte una cosa. Ayer entrevistaste a la presidenta de la Comunidad de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, y yo creo que todos escuchamos atentamente, en directo o en diferido, las declaraciones que te hizo, y ese minuto que dedicó a los catalanes. Yo creo que cuando ella te dice que hay muchos independentistas que se le acercan diciendo que 'no nos abandones'... Yo creo que la señora Ayuso no entiende el humor catalán. Hay muchos independentistas que, cuando dudan, si tienen algún momento de flaqueza y dicen 'ostras, ¿de verdad sigo siendo independentista?', lo que hacen es ponerse en bucle a la señora Díaz Ayuso y, entonces, se reconfirman nuevamente en su independentismo. Lo que pasa es que yo creo que ella no lo ha entendido. Porque lo que ayer hizo Díaz Ayuso no fue una enmienda a los independentistas. Es que involucró el sentirse catalán. Y como decía ayer Marius Carol en una entrevista con Jordi Basté, cuando uno se pone los pantalones, yo en mi caso los pantalones, las bragas o los calzoncillos, me guste o no me guste, y me gusta, es que soy catalana. Res més que afegir". Acaba amb una frase en català i a casa tots l'aplaudien. Bravo Mayka Navarro.
No és fàcil dir el que ha dit contra qui ho ha dit i on ho ha dit, al programa que la paga que és molt ayusista. Navarro no tenia cap obligació de fer-ho, eren unes declaracions del dia anterior. Les tenia guardades, clavades com a catalana i ha volgut deixar clar que ella no deixa sense rèplica que es menteixi sobre Catalunya. Ho podia haver fet Terradillos, que té el nòvio català, un conegut galerista de la zona alta, però va callar. Mayka no.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!