L'últim anunci d'HBO Max aconseguia el seu únic objectiu: estar en boca de tots. Ni més i ni menys que van escollir a Victoria Federica de Marichalar i Borbón per protagonitzar una promoció del nou capítol de la sèrie La Casa del Dragón sota el lema "La legítima heredera" en una gorra que lluïa la filla de la infanta Elena. La referència anava a fer mal a la seva cosina, i a tot l'arbre genealògic Borbó, fent trontollar el seu títol de neta preferida de Joan Carles. Ups. La plataforma l'escollia a ella, amb raó, d'entre tots els altres famosos perfils que existeixen a la xarxa, ni Dulceida, ni María Pombo, ni Nil Ojeda, tenien clar que buscaven la polèmica, i per això, van trucar-la a ella: un fitxatge viral, acord a la trama, i barat.
El vídeo és horrorós en tots els àmbits. En primer lloc, plantejar un escenari on Victoria Federica es llevi a les 8 del matí i se'n vagi a buscar un cafè ja és totalment impossible. Seguidament, només en obrir la boca, està clar que ja pot renegar de continuar amb la seva carrera en el món de la interpretació. És un zero a l'esquerra. Fa la mateixa cara quan es fa la sorpresa amb "¿Tú también viste el capítulo, no? Qué fuerte lo de anoche. Hacía tiempo que algo no me quitaba tanto el sueño" que quan deixa anar la punyalada amb "Ya sabes que no me posiciono, pero cuando lo haga habrá señales" El pitjor de tot és amb les ganes que ha volgut formar-ne part sabent que cada paraula de l'anunci és dirigida directament als Borbons. Però a ella això no li importa, ella té vocació pel seu 'ofici' ser influencer. Encara que, tècnicament, és una pífia constant, i no ho diem nosaltres, ho diuen els experts.
Jose Noblejas, expert en l'àmbit de les xarxes i la promoció, ha parlat amb EGOS de La Razón, per detallar al complet el fitxatge de Vicmabor pel projecte. I és que molts mitjans ja li han adjuntat l'etiqueta d'influencer, quan, si ens mirem la mètrica del seu perfil, està clar que els seus números no arriben ni de lluny als d'una creadora de contingut exitosa per la xarxa: "Se le ha puesto el adjetivo de influencer cuando realmente, por métricas, no lo es. Cuenta con 300.000 seguidores en Instagram, y ojeando su perfil veo que sus últimas publicaciones apenas superan los 6.000 ‘‘likes’’ o consiguen 60 comentarios. Si no fuera miembro de la Casa Real o una persona conocida, no estaríamos hablando de que su perfil fuera de influencia" Vaja, el que ja sabíem, talent per influencer, poc.
El pitjor de tot, és que s'apodera de la seva popularitat com a royal per atorgar-se el títol d'influencer, i això molesta. No només als friquis dels Borbons, sinó també als professionals del sector "Me consta que Victoria Federica cae mal en la liga de las influencers, hay perfiles que han mostrado su disconformidad por compartir evento con una chica a la que superan en millones de seguidores" Ella arriba als photocalls amb un cartell daurat, més VIP que la resta de convidades. Es fa la foto per la premsa i marxa cames ajudeu-me sense respondre ni un què tal? Tot i això, l'objectiu del seu fitxatge es va acabar complint, si més no, Victoria Federica ha complert totes les expectatives amb l'empresa: ha aconseguit que estiguessin en boca de tots, pel desastre de la seva interpretació i, sobretot per la perla a la seva cosina Leonor, la veritable successora al tron.
"Es una acción que les ha venido bien a todos, pero Max ha sido especialmente inteligente en esta estrategia. Lo que ha hecho Max ha sido potenciar su marca, porque sabía que la parte de los comentarios negativos se dirigirían a Victoria Federica como personaje, no a la empresa en sí. El nombre de la plataforma está ahí, se ha hablado de ella, pero los palos van para Victoria Federica" explicava l'expert. I sí, el ridícul de l'anunci té noms i cognoms: Victoria Federica de Marichalar i Borbón, i la idea de l'escàndol està ideat per la ment brillant de l'equip HBO Max.
Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!