Catalunya independent i 10.000 soldats russos enviats pel Kremlin i Vladímir Putin per a defensar-la. És el deliri del jutge que ha ordenat detenir 21 empresaris i càrrecs polítics sobiranistes, aquest dimecres, en diverses localitats del país. Història rocambolesca emmarcada dins de l’operació Volhov, un homenatge de la Guàrdia Civil a la División Azul que va lluitar al costat dels nazis contra l’URSS en la batalla que du el mateix nom. Separatistes, soviètics... els falta només la connexió judeomassònica. Fins i tot l’ambaixada russa a Madrid se’n riu. Però en l’època de la desinformació, el diari El País ha girat la truita per no explicar als seus lectors que Rússia se’n fot de les teories de la justícia i la premsa espanyoles.
“¡Ojo! La información aparecida en los medios españoles sobre la llegada de 10.000 soldados rusos a Catalunya está incompleta. Hace falta añadir dos ceros al número de soldados”, ha escrit l’ambaixada russa al seu compte oficial de Twitter. Vaja, que en realitat no eren 10.000 sinó un milió. Continua: “Lo más impactante de toda esta conspiración es que las tropas deberían ser transportadas por aviones “mosca” y “chato” ensamblados en Catalunya durante la Guerra Civil y escondidas en un lugar seguro de la Sierra Catalana hasta recibir a través de estas publicaciones la orden cifrada de actuar”. Una mofa en tota regla que ridiculitza el paperot del jutge i els mitjans espanyols que li donen credibilitat. Sorprenentment, El País és capaç de donar la volta a aquest text signat amb el segell de l’ambaixador i assegurar que de qui se’n riu és dels catalans. “La Embajada de Rusia en España ha publicado en Twitter un mensaje en el que se burla de los supuestos movimientos del independentismo catalán para conseguir que el Gobierno de Putin enviase 10.000 soldados”, assegura sense cap mena de vergonya.
‼️ Ojo: La información aparecida en los medios 🗞️ españoles 🇪🇸 sobre la llegada de 🔟 mil soldados rusos a Cataluña está incompleta 👇👇👇 pic.twitter.com/Y7v3GjlYVm
— EmbajadaRusaES (@EmbajadaRusaES) October 28, 2020
La Embajada de Rusia en España ha publicado en Twitter un mensaje en el que se burla de los supuestos movimientos del independentismo catalán para conseguir que el Gobierno de Putin enviase 10.000 soldados https://t.co/QU65f9uIr7
— EL PAÍS (@el_pais) October 29, 2020
Evidentment, les reaccions a les fake news d'El País no s'han fet esperar. La piulada acumula milers de comentaris negatius en qüestió d'hores:
Se burla de los supuestos movimientos de la Guardia Civil, pero palante, Pravda carpetovetónico
— Antonio Baños (@antoniobanos_) October 29, 2020
No existen problemas cognitivos tan graves cómo los qué mostráis. Con lo cual y por descarte es pura maldad y manipulación nivel Dios lo vuestro. Poned las noticias en Rusia, que os explican de quién se ríe la embajada rusa en España, hijos de Goëbbels.
— Gemma ll⭐ll (@Gemsrv71) October 29, 2020
¿Que la embajada rusa se burla de la GC, del juez instructor, y en general del Estado Español?
— El Fumador🎗🇷🇺🇩🇪🇧🇪🏴🇨🇭 (@bombers_man) October 29, 2020
Aguántame el cubata que a métodos goebbelianos no me gana nadie! pic.twitter.com/69jpYIWQ18
Venga, que os lo he arreglado.
— Assoc.Ornitològica St.Esteve de les Roures😷🎗 (@assoc_ornitSEDR) October 29, 2020
De nada. pic.twitter.com/io8wNjc0en
Se ríe de la @guardiacivil .
— Sergi Marí (@WcTvSergioles) October 29, 2020
Y yo me río de vuestra comprensión lectora (y de la mala fe que gastáis).
¿Pero cuántos litros de vodka había tomando el que escribió el tuit?
— Carlos Alpex (@CarlosAlpex) October 29, 2020
Premsa espanyola, manipuladora? El diari El País diu que sí.