L'últim anunci de la companyia American Airlines, que oferirà un vol diari entre Barcelona i Dallas, als Estats Units, a partir del 5 de juny de l'any vinent, dispararà fins a 50 el nombre de vols intercontinentals que operarà l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, a partir de l'estiu de 2024. Actualment, la infraestructura té de manera regular amb un total de 46 destinacions (un menys que el 2019): 19 al continent americà, 4 a Àsia, 7 a l'Orient Mitjà i 16 a l'Àfrica. També opera puntualment amb els destins americans de l'Havana (Cuba) i Cancún (Mèxic) i, a partir de dilluns vinent 28 d'agost, sumarà Shenzhen (Xina) a la seva oferta aeroportuària.
En la primera meitat d'aquest any, han passat per l'Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat uns 23.116.107 usuaris, un 29,9% més que entre gener i juny de 2022, informa Aena. De la xifra total de passatgers, s'ha registrat 16.603.656 viatgers internacionals i 6.468.675 de nacionals, la qual cosa suposa un increment del 34,4% i del 19,7% respectivament.
El programa de vols d'American Airlines per a Barcelona constarà de set vols setmanals (un cada dia) de 273 places cada un. Serà la primera vegada que American Airlines oferirà el trajecte entre la capital catalana i Dallas de forma directa, segons ha explicat l'aerolínia en un comunicat. En l'actualitat, la companyia opera aquesta ruta amb origen a l'aeroport de Madrid-Barajas i arribada a l'Aeroport Internacional de Dallas-Fort Worth. En un comunicat, l'aèria ha concretat que els bitllets per al trajecte Barcelona-Dallas es posaran a la venda a partir del pròxim 20 d'agost i es coneixeran els preus i horaris de la ruta. Aquesta és la primera vegada que la companyia enllaça ambdues ciutats i ho farà amb un avió Boeing 777-200 amb capacitat per a 273 passatgers.
Operacions regulars intercontinentals
Ara com ara, Aeroport Josep Tarradellas Barcelona-el Prat té amb destí al continent americà localitzacions com Atlanta, Boston, Los Angeles, Miami, Nova York JFK, Nova York Newark, Filadèlfia, San Francisco, Washington, Chicago (EUA), Montreal, Toronto, Calgary (Canadà), Mèxic (Mèxic), Bogotà (Colòmbia), Buenos Aires (Argentina), São Paulo (Brasil), Lima (Perú), Santiago de Xile (Xile) i Punta Cana (República Dominicana).
També al continent asiàtic amb destins com Bakú (Azerbaidjan), Singapur (República de Singapur), Seül (Corea del Sud) i Pequín (Xina), i a Orient Mitjà amb Amman (Jordània), Beirut (Líban), Tel-Aviv (Israel), Abu Dhabi, Dubai (Emirats Àrabs Units), Doha (Qatar) i Jeddah (Aràbia Saudita).
I al continent de l'Àfrica, l'Aeroport connecta amb Fez, Marràqueix, Nador, Casablanca, Tànger, Rabat, Agadir, Oujda, Ouarzazate (Marroc), Alger (Algèria), Banjul (Gàmbia), Dakar (Senegal), el Caire, Luxor (Egipte), Tunísia i Sal (Cap Verd).
Segons les últimes dades de l'Observatori del Tràfic Aèri de la Cambra de Comerç de Barcelona, seria primordial la reactivació de les rutes barcelonines cap a i des de Hong Kong, Lima i Xangai, tenint en compte el seu volum i importància econòmica.
No obstant això, el volum de places disponibles per a aquesta temporada d'aquest estiu és alt, amb 18 milions de seients en oferta. Una dada un 10% superior a l'assolit a l'últim estiu, però encara un 9% inferior respecte al total de places ofertes en el mateix període de 2019, abans de la pandèmia.
Segons la mateixa font, la ciutat de Barcelona se situa en la cinquena posició a escala europea (una ciutat pot tenir diversos aeroports) en tràfic, origen o destí en el període febrer 2022- febrer 2023, just per darrere de Londres, París, Istanbul i Milà. A més, les xifres mostren que l'aeroport de Barcelona continua com a setè aeroport europeu en tràfic total de passatgers aeris, just per sota de Madrid. I, es pot destacar, que és el segon aeroport europeu en tràfic amb origen o destinació al mateix aeroport, únicament per darrere de Londres-Heathrow.