Davant la caiguda del consum de l'oli d'oliva a Espanya del 16,4% en els primers tres mesos de l'any, les marques de Deoleo (líder mundial amb marques com Hojiblanca i Carbonell) han crescut un 3%, segons ha assenyalat aquest dimecres el president i conseller delegat de Deoleo, Ignacio Silva, en la junta general ordinària celebrada aquest dimecres.

El setrill s'ha beneficiat dels alts preus que el producte té en l'actualitat (creix un 68%, sol l'últim any), perquè malgrat que ha venut un 3% més d'oli entre gener i març, la xifra de negoci de Deoleo en totes les seves unitats ha crescut un 35% i l'Ebitda (resultat brut d'explotació) ha augmentat l'11% respecte al mateix període de l'any anterior.

Silva ha remarcat l'increment del 3% de l'oli venut durant el primer trimestre, davant la caiguda del consum general a Espanya, és un resultat "encoratjador" que, no obstant això, obliga a actuar amb "cautela". Els accionistes han donat el seu vistiplau als comptes de la companyia de 2023, la reelecció de Juan Arbide (director del fons CVC) com a conseller dominical, les remuneracions dels consellers l'any passat i altres acords adoptats, informa Efe.

Baixades al setembre

Quant a la pròxima campanya oleícola 2024-2025, Silva ha apuntat la possibilitat que assoleixi "nivells normals a Espanya" després que la floració de l'olivera entre abril i maig s'hagi produït sense episodis de calor extrema i les reserves hídriques siguin per sobre de la mitjana després de les recents pluges. Si es confirmen aquests factors, el sector es normalitzarà i sortirà reforçat, ha assenyalat el conseller delegat de Deoleo, que ha insistit en els elevats preus de l'oli per la falta d'oferta actual i l'alta demanda, sobretot a l'exterior.

S'estima que els preus baixaran a partir de setembre per l'arribada d'una "gran collita", ha afirmat el responsable, que ha recordat que l'actual campanya ha estat "molt limitada" i s'ha traduït en l'escassetat d'oli d'oliva verge extra de la qualitat que requereixen les marques de Deoleo.