Les entitats financeres han rebut una munió de consultes dels ciutadans que necessitaven treure diners en els caixers automàtics i que, a conseqüència de l'apagada generalitzada que ha patit tota Espanya, no donaven servei. Davant de l'impediment, els usuaris acudien directament a les oficines bancàries per demanar els diners en efectiu per realitzar les seves gestions diàries necessàries.
La situació ha provocat que les entitats financeres anessin tancant, progressivament, les oficines perquè el seu personal tampoc podia fer les operacions bancàries. En algunes entitats s'han generat cues de clients demanant informació i accés a diners en efectiu perquè alguns ciutadans no disposaven de monedes o bitllets per poder fer les seves compres bàsiques.
La manca de subministrament elèctric a bona part d'Espanya també ha fet que alguns datàfons o terminals de punt de venda (TPV) s'hagin quedat sense accés a la xarxa de comunicacions o directament sense bateria i sense possibilitat de recarregar-la per l'apagada. Els establiments s'han vist afectats amb diferent mesura, ja que en alguns s'ha pogut activar equips de generació elèctrica per continuar atenent els consumidors.
Algunes entitats bancàries no informat els usuaris sobre quins serveis sí que es podien fer servir. És el cas del Banco Santander que, a través de la xarxa social X (abans Twitter), ha comunicat que tots els seus serveis digitals estaven funcionant amb normalitat, malgrat l'apagada generalitzada.
Per la seva banda, CaixaBank ha activat els protocols per assegurar la continuïtat operativa de l'entitat a causa de la caiguda del subministrament elèctric patida a Espanya. El banc manté en funcionament els canals digitals, tant web com app. Així mateix, funcionen els mitjans de pagament (targetes) i els TPV sempre que els comerços disposin d'un terminal operatiu.
El servei en oficines i caixers a les zones geogràfiques depèn de l'accés al subministrament elèctric, per la qual cosa en aquells centres on no es pot assegurar el servei a conseqüència de l'apagada, se n'ha activat el tancament ordenat.
El Banc Sabadell té els processos operatius funcionant correctament, els canals digitals estan disponibles i els TPVs funcionen en la mesura que tinguin bateria i accés a la xarxa telefònica. Seguint el protocol de seguretat, l'entitat ha procedit al tancament de les oficines, i els caixers de les sucursals no estaran disponibles fins que es recuperi el subministrament elèctric, informa el banc. Els centres corporatius del Banc Sabadell estan funcionant amb normalitat, ja que disposen de grups electrògens i mantenen estables els sistemes. Amb tots els problemes derivats de l'apagada, el banc ha constatat un descens de l'operativa per part dels clients.