El Banc d'Espanya ha demanat "informació detallada" a la plataforma de pagaments Redsys sobre l'error tècnic que va paralitzar la xarxa dissabte passat i segueix de prop les mesures que està prenent l'empresa, especialment després de la nova caiguda d'ahir a la nit, hores abans del començament del 'Black Friday'.
Així ho han informat a EFE fonts del Banc d'Espanya, que han afegit que es tracta únicament d'una petició d'informació a l'empresa, que, segons la companyia, funciona ja amb normalitat després de la incidència tècnica registrada dijous a última hora, la segona en menys d'una setmana.
En un comunicat a la xarxa social X, abans Twitter, Redsys ha reconegut aquesta incidència "que ha provocat inestabilitat transitòria en el sistema encarregat de processar les transaccions de pagament" i ha explicat que el servei "s'ha restablert en la seva totalitat", mentre ha lamentat "les molèsties ocasionades".
Redsys dona suport a l'operativa de gran part del sector bancari amb targetes de dèbit i crèdit i també a Bizum, la plataforma de pagaments amb el mòbil, que ahir a la nit també comunicava als usuaris a la mateixa xarxa social la caiguda de les operacions i la seva posterior represa.
Segons les entitats consultades per EFE, en aquesta ocasió s'ha tractat d'una caiguda "parcial", de curta durada, i per això amb prou feines s'han registrat incidències d'importància, al contrari de l'ocorregut dissabte passat quan milers d'usuaris es van veure perjudicats per la caiguda de la xarxa. Caixers automàtics, pagaments per datàfon, pagaments electrònics i transaccions amb Bizum van deixar de funcionar durant hores.