Parlem Telecom passa a ser el nou proveïdor telefònic i tecnològic del FC Barcelona. Aquest acord contempla els serveis de tecnologia 5G, serveis de comunicacions de mòbils corporatius pel club i les seves entitats associades, 775 línies mòbils, servei de roaming europeu i internacional, servei de telefonia en veu i dades i servei de registre de dades per equips com PDA i tauletes.
L'aposta de Parlem per l'esport català
La notícia ha estat confirmada pel mateix Parlem i assegura que "aquest contracte posa de manifest la voluntat del grup d’establir acords amb entitats esportives catalanes". Cal recordar que a Parlem ja és soci tecnològic i patrocinador del Girona Futbol Club, a més de patrocinar l’equip femení Uni Girona Club de Bàsquet, l’Ok Lliga, la principal competició estatal d’hoquei sobre patins, i un equip històric d’aquest esport, el Club Patí Calafell.
El Barça trenca relacions amb Telefónica
D'aquesta manera, el Barça no renova l'acord que tenia fins al dia d'avui amb Telefónica, l'empresa responsable de l'explotació de Barça TV que també ha acabat desapareixent. Per aquesta banda, l'acord de finalització s'ha tancat amb el compromís d'un increment significatiu en les indemnitzacions per a 80 dels treballadors els contractes dels quals seran acabats, i la reubicació dels 14 empleats restants al Barça Produccions, l'empresa responsable dels continguts audiovisuals del club, tal com va anunciar el mateix president Joan Laporta. Aquesta solució amistosa ha evitat que acabessin emprenent accions legals i una demanda que s'estudiava contra Telefónica.
Els lligams amb Telefónica ja venen de l'època del president Josep Maria Bartomeu. El Barcelona va decidir el febrer del 2015 cedir els seus drets audiovisuals a Telefónica per aquella temporada, per la qual cosa va posar fi així a vuit temporades amb Mediapro. La decisió es va prendre, precisament, marcant diferències amb el contracte anterior de Mediapro durant la primera etapa de Laporta al capdavant de l'entitat.
L'entitat barcelonista va preveure un ingrés similar al que tenia amb Mediapro, 140 milions d'euros, encara que al mateix temps va aconseguir tancar un acord de patrocini publicitari al marge, pel qual rebria al voltant de 40 milions durant els tres anys vinents per potenciar la marca a Llatinoamèrica com regional partner de la institució blaugrana. A més, també va cedir l'explotació del canal Barça TV, fins aleshores a mans també de Mediapro. Ara, amb els nous canvis, la directiva actual marca perfil propi i aposta per reforçar, amb l'aliança amb una empresa catalana, el lema "tots units fem força". Les xifres de l'acord no s'han publicat.
L'expansió de Parlem
El mes de maig passat, el Grup Parlem va entrar al sector de les energies renovables amb un servei d'electricitat verda per a empreses, particulars i administracions públiques. La nova divisió, batejada com Parlem Energia, comercialitza "llum 100% verda generada a Catalunya" després d'un acord amb Bassols Energia i l'objectiu de l'empresa és, segons les paraules, generar un retorn econòmic a Catalunya i afavorir un consum energètic responsable. El 2022, l'empresa va comprar l'empresa Ecolium, cosa que li permet oferir un servei d'instal·lació de plaques solars.