"Buscàvem democratitzar l'accés de les empreses al núvol i a la intel·ligència artificial". Sota aquesta premissa va néixer uCloud, una start-up de Barcelona que des dels seus inicis es va convertir en un soci estratègic de Google Cloud, la branca especialitzada en serveis de dades al núvol del gegant tecnològic. Qui hi ha al darrere de la firma és Blanca Serra, que reconeix que es dediquen a implantar la tecnologia de Google per a aquelles companyies que busquen augmentar la seva eficiència a través de la gestió de dades al núvol.

Serra comenta que des de l'inici van veure en la tecnologia de Google Cloud una plataforma "robusta, flexible, potent i versàtil" per impulsar la transformació dels seus clients. "La nostra estratègia es va centrar a adaptar-la i fer-la accessible a diverses indústries", afegeix. Sobre com els beneficia estar treballant amb el gegant tecnològic, l'emprenedora confessa que és un avantatge "enorme", "especialment en el context actual on la intel·ligència artificial està transformant els negocis".

Així, l'emprenedora assegura que "Google està a l'avantguarda de la IA, amb desenvolupaments capdavanters que podem aprofitar directament. Això significa que els nostres clients no només es beneficien d'una infraestructura de núvol robusta i escalable, sinó que també tenen accés a eines d'IA avançades per optimitzar costos, automatitzar processos i prendre decisions més intel·ligents. Una vegada que les empreses s'integren amb la plataforma de Google, s'obre un món de possibilitats: des d'anàlisis predictives fins a aprenentatge automàtic, tot dissenyat per impulsar l'eficiència i la innovació. I el millor de tot, la infraestructura de Google està dissenyada per escalar amb el negoci, assegurant que el creixement mai no es vegi limitat per la tecnologia".

Més enllà de l'eficiència, l'emprenedora apunta que "els pilars d'uCloud rauen en la personalització de solucions, l'acompanyament proper al client i un enfocament en la innovació constant. Busquem ser un soci estratègic, no només un proveïdor de tecnologia", aclareix.

Més de 2.000 clients i aposta pel Brasil

Actualment, compten amb més de 2.000 clients en diferents parts del món i el 2024 van facturar 20 milions d'euros. Descriuen la seva cartera de clients com "molt diversa", incloent-hi des de pimes fins a grans corporacions. "Treballem amb empreses d'una àmplia gamma d'indústries, com la financera, la salut, el retail, gaming i la tecnologia, adaptant les nostres solucions a les seves necessitats específiques". Des de N26 fins a Decathlon, passant per Fever o Revolut. Actualment, uCloud té una forta presència a Llatinoamèrica i Europa, compten amb oficines centrals a 7 països: Espanya, Perú, Colòmbia, Xile, Mèxic, El Salvador i Brasil.

De fet, el Brasil s'ha convertit en un país estratègic per a la companyia perquè, segons Serra, "és el país amb més quota de mercat en consum de Google Cloud a Llatinoamèrica, la qual cosa representa una gran oportunitat per a nosaltres". En aquest sentit, els seus plans al país passen per incrementar la inversió en infraestructura local, desenvolupar talent especialitzat i consolidar-se al mercat per "convertir-nos en el partner Premier de Google Cloud líder al Brasil. Això ens permetrà accedir a més recursos i oportunitats de negoci", destaca.

Per acabar, Serra recorda que "som l'únic partner global enfocat exclusivament a donar suport a empreses a implantar la tecnologia de Google en les seves estructures" i a mitjà termini preveu que uCloud es converteixi en el "principal partner de Google Cloud a Llatinoamèrica, liderant la transformació amb IA. Estem construint una fàbrica d'IA amb casos d'ús reproduïbles i personalitzables per democratitzar l'accés a aquesta tecnologia, accelerar la innovació i personalitzar l'experiència", acaba.