Una caiguda mundial al sistema de Microsoft a escala global està provocant problemes en nombroses empreses, entre elles del sector aeri, financer, mitjans de comunicació, així com en altres indústries. Segons el portal web Downdetector, que monitora les interrupcions en l'àmbit internacional, confirma que des d'aquest dijous a la nit s'estan registrant pics sobtats d'incidències en diferents llocs web que inclouen aplicacions de Microsoft. Uns problemes que van començar a detectar-se als Estats Units i que s'han anat estenent a diferents parts del món.

Des de Microsoft Azure, la plataforma de computació al núvol per administrar aplicacions i serveis, han confirmat a les xarxes socials que s'estaven registrant incidències i que estaven investigant i treballant en la seva resolució. Aquesta interrupció del programari vinculat als sistemes de Microsoft ha provocat que, en el cas d'Espanya, s'estiguin produint alteracions en els sistemes d'Aena i als aeroports de la xarxa, el que ja avisen que podria provocar retards. Mentrestant, les operacions s'estan desenvolupant amb els sistemes manuals, segons indica Aena, i confirmen aerolínies com Iberia.

A causa dels problemes en els serveis al núvol a la regió central dels Estats Units, aquesta passada nit l'aerolínia de baix cost nord-americà Frontier Airlines ha informat de la cancel·lació de diversos vols i la suspensió temporal d'operacions davant dels problemes en les reserves, la facturació, l'accés a la targeta d'embarcament.

Aerolínies afectades

En aquest sentit, tots els vols d'algunes de les grans companyies aèries nord-americanes, entre elles Delta, United i American Airlines, han quedat a terra aquest divendres al matí a causa de l'apagada patida per Microsoft. L'Administració Federal d'Aviació (FAA per les seves sigles en anglès) dels EUA ha confirmat l'incident que afecta tots els vols de les aerolínies del país, independentment de la seva destinació. Ara per ara es desconeix quant temps durarà la parada a terra de les aeronaus, encara que la FAA ha indicat que es realitzen actualitzacions del sistema per recobrar la normalitat. De fet, alguns mitjans apunten que la incidència es trobaria en una actualització de la plataforma de seguretat.

Altres competidors, com Allegiant i SunCountry, també han assegurat que estaven tenint dificultats, fins i tot amb les seves operacions de reserva, facturació i gestió de viatges en línia, informen mitjans locals. En un comunicat de l'estat del programari al núvol d'Azure, de la companyia Microsoft, s'informa de la caiguda del servei per a alguns clients en el centre dels Estats Units, que inclouen fallades en les operacions de gestió de serveis i la connectivitat o la disponibilitat d'aquests serveis.