La Cambra de Comerç de Barcelona ha creat a la seva seu central el Hub Cambra, un espai destinat a les empreses que té l'objectiu de "fomentar el creixement, el progrés i el dinamisme empresarial" a la capital catalana. La iniciativa, que ha comportat "una profunda transformació de les oficines centrals", es vertebrarà sobre tres eixos: serveis d'alt valor afegit, fòrums de participació i un nou concepte d'edifici. 

Després de la reforma integral, la seu ha dedicat més de 5.000 metres quadrats de superfície a espais de treball compartits i privats per "facilitar les trobades entre empreses, la creació, el desenvolupament de projectes i la generació de noves iniciatives".

Espais de coworking, sales de reunions i terrasses

De les deu plantes de l’edifici, sis passaran a formar part del projecte Hub Cambra. A més d’aquests espais de treball, un altre dels eixos d’aquesta iniciativa serà l’accés d’empreses, autònoms i emprenedors a una oferta de serveis per "millorar la seva competitivitat". Entre els equipaments hi haurà zones de coworking, 15 sales de videoconferències individuals, 16 sales de reunions i vuit sales per a esdeveniments.

A banda, el Hub Cambra també disposarà d'espais de networking, terrasses i àrees de restauració. En aquest sentit, l’edifici obrirà la planta 10 de la corporació com a espai de relació i contacte entre negocis i professionals.

Paral·lelament, el projecte HUB Cambra funcionarà com una "plataforma d’espais de participació" que integrarà programes d’incubació, acceleració, creixement, fòrums d'inversió, reptes d'innovació, etc. amb la finalitat que "contribueixi a generar oportunitats de creixement i aliances per a empreses i autònoms", han explicat des de la Cambra.