Catalunya va tancar el tercer trimestre de 2024 amb 9.066 estacions de recàrrega de vehicles elèctrics en funcionament per tot el territori, però té 2.336 punts instal·lats sense servei, segons les informacions que els usuaris de la xarxa han traslladat a la patronal Anfac. En el cas que aquests últims fossin d'accés al públic, la infraestructura sumaria més d'11.000 llocs per endollar.

El baròmetre elaborat per l'entitat determina que Catalunya ha incrementat en un 4% la xarxa operativa, en comparació amb l'anterior trimestre (8.717) i se situa com la comunitat autònoma amb més estacions de l'Espanya, concentrant gairebé una quarta part del total (37.876). La xarxa estesa pel territori català és més nombrosa que la de Madrid (4.985), és a dir, la metiat, i la d'Andalusia (4.544), que són els altres dos territoris amb més nombre de punts de recàrrega d'Espanya.

D'altra banda, el baròmetre assenyala que els indicadors globals que valoren la penetració dels vehicles electrificats i la instal·lació d'infraestructures d'accés públic van millorar dues dècimes, passant dels 18 punts entre abril i juny als 18,2 del tercer trimestre. Un nivell per sobre de la mitjana d'Espanya (15,3) i va situar Catalunya per darrere de Madrid (21,8) i Navarra (20,5). Així i tot, aquestes xifres es troben lluny de la mitjana de la Unió Europea, que va variar dels 29,1 punts als 28,6, segons informa l'agència de notícies ACN. 

Al conjunt de l'Estat, els punts de recàrrega van créixer un 6% entre juliol i setembre respecte al segon trimestre, fins a 37.876. El baròmetre subratlla que la xifra "segueix lluny de l'objectiu" de 63.500 estacions per a finals de 2024, tal com estableix el marc del 'Fit for 55' de la Comissió Europea. Alhora, l'estudi recorda que la xarxa "podria ser fins i tot major" si s'activessin els 10.333 punts que no estan operatius, cosa que suposa que "més del 21% de la infraestructura instal·lada no estigui en funcionament". 

El director general d'Anfac, José López-Tafall, lamenta que els "milions d'euros" que estan invertint els fabricants i operadors "no són visibles". En aquest sentit, ho exemplifica amb la manca de senyals de trànsit a les carreteres informant de la presència d'electrolineres, malgrat que "ja estan dissenyades i aprovades fa més de dos anys" per la Direcció General de Trànsit (DGT). López-Tafall recalca que aquests elements "donen més confiança" a l'usuari del vehicle elèctric.