La cinquena edició de la Barcelona New Economy Week (BNEW), organitzada pel Consorci de la Zona Franca de Barcelona (CZFB), ha aplegat durant quatre dies a 12.746 professionals: 7.522 de manera presencial i 5.224 online. Aquest certamen està centrat en els reptes del desenvolupament de la indústria 4.0.

En un comunicat, els organitzadors indiquen que els participants, de 106 països, han realitzat més de 10.000 contactes de networking. Han intervingut més de 350 speakers, que han ofert 140 hores de contingut distribuïdes en 100 panells, sessions i debats en 7 sectors connectats de forma simultània entre ells: Digital Industry, Mobility, Sustainability, Aviation, Talent, Health i Experience.

Una de les ponències destacades d’aquest dijous s’ha centrat en les "Projeccions estratègiques per al desenvolupament de rutes aèries a Espanya en un context mundial", amb la participació Jaume Adrover (CEO de GPA, que ha actuat de moderador), Ignacio Biosca (director de Dades i Mercat Aeronàutic d'Aena), Jordi Pla (Interim Chief Network and Strategy Officer de Vueling) i Gabriel Schmilovich (director general d'Estratègia de Volotea).

En la seva intervenció, Ignacio Biosca (Aena) ha destacat que “Espanya és el cinquè país del món en nombre de passatgers, just darrere de països amb una dimensió més gran, com els Estats Units, la Xina o l’Índia. Això, en si mateix, significa que som molt competitius, perquè per competir necessitem moltes rutes que siguin rendibles”. I ha recordat que l’Associació d’Aeroports, en les seves previsions de trànsit, “ens diu que el 2050 continuarem estant en aquesta posició. Això ens reafirma com a destinació turística, però també hi ha altres factors a tenir en compte, com la capacitat dels aeroports, els costos i les operacions eficients”.

Jordi Pla (Vueling) ha indicat que "Barcelona ja és un hub aeri amb valors molt significatius: té una bona ubicació geogràfica i uns serveis de baix cost que ofereixen avui en dia múltiples destinacions de curta distància. Aquesta connectivitat de curt radi permetrà seguir creixent i arribar a ser un aeroport amb encara més connexions a llarga distància”. Així mateix, ha afegit que “és fonamental donar importància a la competitivitat directa, però sense subestimar la competitivitat indirecta: encara que a Vueling predomina el punt a punt, també oferim aquesta connectivitat entre altres ciutats secundàries”.

Finalment, Gabriel Schmilovich (Volotea) ha comentat que la combinació de tren i avió permet augmentar les oportunitats dels clients. I ha subratllat que “tenim com a repte que la indústria sigui sostenible, reduir les emissions de CO2, però és una tasca de tots. Necessitem institucions que ens puguin oferir el SAF, el combustible més ecològic i net, perquè el futur de l’aviació es pugui desenvolupar de manera més sostenible”.

Com a cloenda de la cinquena edició del BNEW, Pere Navarro, delegat de l'Estat al Consorci de la Zona Franca de Barcelona, ha subratllat que aquest certamen “ha superat totes les expectatives d'assistència en una edició que ha contribuït a posar llum davant la gran quantitat de canvis i avenços que s'estan produint i per als quals hem d'estar preparats. Novament, hem tornat a generar noves oportunitats de negoci”.