La lletra petita. Aquest és el secret per treure partit de l'assegurança de la llar. Llegir amb deteniment les cobertures que ofereix la pòlissa de segur que se subscriu per tenir coberts alguns dels contratemps domèstics són, gairebé, el més important a l'hora de formalitzar la contractació de l'assegurança de la llar.

Per què? Perquè sovint a l'acceptant de l'assegurança li passa desapercebut que la seva pòlissa inclou algunes clàusules que poden beneficiar-lo si encerta a què les té i que li cobreixen alguns incidents que, malgrat no ser habituals, passen de tant en tant. No tot es limita a la fuita d'aigua que taca el sostre del pis de baix, el desguàs que s'embussa o la ruptura de la corretja de la persiana de la finestra. Això sí, abans d'arreglar qualsevol cosa cal posar-se en contacte amb la companyia d'assegurances perquè ens informi de quins passos cal seguir.

Quins són altres desperfectes o incidents que queden coberts? Doncs diversos; això sí, sempre que en firmar la pòlissa s'hagin inclòs i es pagui per ells. Des dels danys per un tall en el subministrament del corrent fins a l'assistència informàtica, passant per trencar-se els vidres, actes de vandalisme o el robatori de joies.

Vegem alguns exemples. Quan es produeix un tall elèctric i com a conseqüència ens quedem sense subministrament per a electrodomèstics com la nevera i el congelador, el menjar pot malmetre's i l'assegurança ens dona una compensació.

Una cosa similar passa si l'electrodomèstic és un aparell de feines de casa com la rentadora, l'assecadora, el microones o el televisor. Si a causa del tall elèctric l'aparell deixa de funcionar, pot ser que hi hagi dret a l'abonament d'un import per a la compra i substitució de l'aparell. 

Teleassistència informàtica

La informàtica és un altre dels aspectes que cada vegada més importen en el moment d'elegir quina serà la nostra pòlissa de l'assegurança de la llar i, en aquest cas, les companyies asseguradores ofereixen productes diferenciats. No únicament per la ruptura, com pot ser el cas d'un ordinador, sinó també l'assessorament telefònic d'ajuda per solucionar alguns problemes. Seria el cas d'intentar instal·lar una aplicació informàtica sense èxit, de l'actualització d'alguns programes, etc. Normalment, són serveis de teleassistència que funcionen les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any. Per a això, les companyies asseguradores tenen acords amb empreses informàtiques especialitzades en aquest tipus de serveis.

Perdre les claus de casa o deixar-se-la dins del domicili i necessitar el canvi de pany també està inclòs. Però en aquest servei, com en alguns d'altres, cal tenir en compte que la companyia d'assegurances té acords amb instal·ladors i únicament cobreix el canvi del pany si el realitza una empresa de la seva confiança.

L'anomenat 'manetes' és un dels serveis als quals més es recorre i que està estès a totes les pòlisses. Es tracta de la prestació que es rep perquè un operari passi pel domicili a solucionar algun desperfecte. Una aixeta que degota, el canvi de la corretja d'una persiana, un electrodomèstic que no funciona, penjar un quadre, una cortina, arreglar o substituir un interruptor que s'ha trencat, un llum que no s'encén.... En aquests casos, el servei per un general cobreix el desplaçament de l'operari i dues hores de servei, però gairebé mai no queden coberts els materials que cal abonar a banda.

Les persones que posseeixin diverses joies de valor és convenient que l'informin a la companyia asseguradora i que aquesta inclogui el seu valor a la pòlissa perquè, en cas d'un robatori, quedin cobertes. És aconsellable que el propietari aporti a la companyia d'assegurances fotos de les joies i un certificat del seu valor o factura de la compra per ajustar millor el pagament corresponent en cas de robatori.

Els vidres trencats per diverses causes també pot cobrir-se amb l'assegurança de la llar. O els danys materials i immaterials a conseqüència d'un incendi, una explosió o un acte de vandalisme causats per menors d'edat.

A més, elements com les antenes parabòliques solen estar incloses en les prestacions o també les intoxicacions alimentàries.